طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت های حرفه ای و فروشگاه اینترنتی و ارائه ی انواع خدمات سایتی و اینترنتی از قبیل سئو و ..می باشد

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت های حرفه ای و فروشگاه اینترنتی و ارائه ی انواع خدمات سایتی و اینترنتی از قبیل سئو و ..می باشد

  • ۰
  • ۰

فهرست مطالب

مقدمه ای بر IDE ها و ویرایشگرهای کد
الزامات یک محیط کدنویسی خوب پایتون
ویرایشگرهای عمومی و IDE با پشتیبانی پایتون
کد ویژوال استودیو
Eclipse + PyDev
متن عالی
گنو ایمکس
Vi / Vim
ویژوال استودیو
ویرایشگرها و IDE های اختصاصی پایتون
PyCharm
اسپایدر
تونی
خوراکی های کلیدی

نوشتن پایتون با استفاده از IDLE یا پوسته پایتون برای کارهای کوچک‌تر عالی است، اما این ابزارها به سرعت پروژه‌های برنامه‌نویسی بزرگ‌تر را به چاله‌های ناامیدکننده‌ای تبدیل می‌کنند. استفاده از یک IDE یا حتی یک ویرایشگر کد اختصاصی خوب، کدنویسی را سرگرم کننده می کند – اما کدام یک برای شما بهترین است؟

نترس، خواننده مهربان! در اینجا، شما انتخاب های بی شماری را که در دسترس شماست، ابهام می کنید. اینکه چه چیزی برای شما بهتر عمل می کند در نهایت به شما و روندتان بستگی دارد، اما شما مزایا و معایب هر گزینه را خواهید دید تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

برای آسان‌تر کردن کارها، فهرست خود را به دو دسته وسیع از ابزارها تقسیم می‌کنید: ابزارهایی که منحصراً برای توسعه پایتون ساخته شده‌اند و ابزارهایی که برای توسعه عمومی ساخته شده‌اند که می‌توانید برای پایتون از آنها استفاده کنید. برای هر کدام چند چرایی و چرایی را بررسی خواهید کرد. در نهایت، هیچ یک از این گزینه ها متقابلاً منحصر به فرد نیستند، بنابراین می توانید آنها را به تنهایی با جریمه بسیار کمی امتحان کنید.

اکنون بپیوندید: برای پیوستن به خبرنامه واقعی پایتون اینجا را کلیک کنید و هرگز آموزش، به‌روزرسانی دوره، یا پست دیگری برای پایتون را از دست نخواهید داد.

اما ابتدا، IDE ها و ویرایشگرهای کد چیست؟ طراحی وب‌سایت در تبریز

مقدمه ای بر IDE ها و ویرایشگرهای کد
محیط توسعه یکپارچه (IDE) برنامه ای است که به توسعه نرم افزار اختصاص داده شده است. همانطور که از نام آن پیداست، IDE ها چندین ابزار را که به طور خاص برای توسعه نرم افزار طراحی شده اند، ادغام می کنند. این ابزارها معمولاً عبارتند از:

ویرایشگر طراحی شده برای مدیریت کد (مثلاً با برجسته کردن نحو و تکمیل خودکار)
ابزارهای ساخت، اجرا و اشکال زدایی
نوعی کنترل منبع
اکثر IDE ها از زبان های برنامه نویسی مختلفی پشتیبانی می کنند و دارای ویژگی های بسیار بیشتری هستند. بنابراین، آنها می توانند بزرگ باشند و دانلود و نصب آنها زمان بر باشد. همچنین ممکن است برای استفاده صحیح از آنها به دانش پیشرفته نیاز داشته باشید.

در مقابل، یک ویرایشگر کد اختصاصی می تواند به سادگی یک ویرایشگر متن با قابلیت هایلایت کردن نحو و قالب بندی کد باشد. اکثر ویرایشگرهای کد خوب می توانند کد را اجرا کرده و یک دیباگر را کنترل کنند. بهترین ها با سیستم های کنترل منبع نیز تعامل دارند. در مقایسه با یک IDE، یک ویرایشگر کد اختصاصی خوب معمولا کوچکتر و سریعتر است، اما اغلب دارای ویژگی های کمتری است.


الزامات یک محیط کدنویسی خوب پایتون
بنابراین واقعاً در یک محیط کدنویسی به چه چیزی نیاز دارید؟ لیست ویژگی ها از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است، اما برخی از ویژگی های اصلی وجود دارد که کدنویسی را آسان تر می کند:

ذخیره و بارگذاری مجدد فایل‌های کد: اگر یک IDE یا ویرایشگر به شما اجازه نمی‌دهد کارتان را ذخیره کنید و بعداً همه چیز را دوباره باز کنید، در همان حالتی که در زمان خروج شما بود، پس خیلی یک IDE نیست.
کد را از داخل محیط اجرا کنید: به طور مشابه، اگر برای اجرای کد پایتون مجبورید از ویرایشگر خارج شوید، این کار چیزی بیشتر از یک ویرایشگر متن ساده نیست.
پشتیبانی از اشکال زدایی: اینکه بتوانید کد خود را در حین اجرا مرور کنید، ویژگی اصلی همه IDE ها و اکثر ویرایشگرهای خوب کد است.
برجسته‌سازی نحو: تشخیص سریع کلمات کلیدی، متغیرها و نمادها در کدتان، خواندن و درک کد را بسیار آسان‌تر می‌کند.
قالب‌بندی خودکار کد: هر ویرایشگر یا IDE که ارزش آن را داشته باشد، در پایان مدت زمانی یا برای عبارت، دو نقطه را تشخیص می‌دهد و می‌داند که خط بعدی باید تورفتگی داشته باشد.
البته، بسیاری از ویژگی‌های دیگر نیز وجود دارد که ممکن است بخواهید، مانند کنترل کد منبع، مدل افزونه، ابزارهای ساخت و آزمایش، کمک زبان و غیره. اما لیست بالا به شما ایده ای از ویژگی های اصلی می دهد که یک محیط ویرایش خوب باید از آنها پشتیبانی کند.

با در نظر گرفتن این ویژگی ها، به برخی از ابزارهای همه منظوره که می توانید برای توسعه پایتون استفاده کنید، نگاهی بیندازید.

ویرایشگرهای عمومی و IDE با پشتیبانی پایتون
کد ویژوال استودیو
دسته: ویرایشگر کد
وب سایت: https://code.visualstudio.com/
ابزار پایتون: https://marketplace.visualstudio.com/items?itemName=ms-python.python

Visual Studio Code (همچنین به عنوان کد VS شناخته می شود) یک ویرایشگر کد با امکانات کامل است که برای پلتفرم های لینوکس، macOS و ویندوز در دسترس است. VS Code کوچک و سبک، اما با امکانات کامل، منبع باز، توسعه پذیر و قابل تنظیم برای تقریباً هر کاری است. VS Code بر روی Electron ساخته شده است، چارچوبی برای ایجاد برنامه های دسکتاپ با استفاده از جاوا اسکریپت، HTML و CSS.

نصب پشتیبانی پایتون در VS Code بسیار در دسترس است: بازار با یک کلیک سریع دکمه دور است. پایتون را جستجو کنید، روی Install کلیک کنید و در صورت لزوم راه اندازی مجدد کنید. VS Code نصب و کتابخانه های پایتون شما را به طور خودکار تشخیص می دهد.

ویرایشگر کد ویژوال استودیو
مزایا: به لطف Electron، VS Code بر روی هر پلتفرمی در دسترس است، به‌طور شگفت‌انگیزی با ویژگی‌های کامل علی‌رغم داشتن ردپای کوچک، و باز

منبع

معایب: Electron به این معنی است که VS Code یک برنامه بومی نیست. به علاوه، برخی از افراد ممکن است دلایل اصولی برای عدم استفاده از منابع مایکروسافت داشته باشند.

حتماً به آموزش استفاده از کد ویژوال استودیو برای توسعه پایتون و همچنین آموزش بعدی که عمیق‌تر است، مراجعه کنید تا از این راه‌اندازی حداکثر استفاده را ببرید. اگر در ویندوز کار می‌کنید، بخش Setting Up VS Code را در Your Python Coding Environment on Windows: Setup Guide بررسی کنید.

Eclipse + PyDev
دسته: IDE
وب سایت: www.eclipse.org
ابزار پایتون: PyDev، www.pydev.org

اگر زمان زیادی را در جامعه منبع باز گذرانده اید، احتمالاً در مورد Eclipse شنیده اید. Eclipse که برای Linux، Windows و macOS موجود است، IDE منبع باز بالفعل برای توسعه جاوا است. دارای یک بازار غنی از افزونه ها و افزونه ها است که Eclipse را برای طیف گسترده ای از فعالیت های توسعه مفید می کند.

یکی از این افزونه ها PyDev است که اشکال زدایی پایتون، تکمیل کد و یک کنسول تعاملی پایتون را فعال می کند. نصب PyDev در Eclipse ساده است: از Eclipse، Help و سپس Eclipse Marketplace را انتخاب کنید و PyDev را جستجو کنید. روی Install کلیک کنید و در صورت لزوم Eclipse را مجددا راه اندازی کنید.

Eclipse با نصب PyDev
مزایا: اگر قبلا Eclipse را نصب کرده اید، اضافه کردن PyDev سریع تر و آسان تر خواهد بود. PyDev برای توسعه دهنده باتجربه Eclipse بسیار در دسترس است.

معایب: اگر به تازگی با پایتون یا به طور کلی با توسعه نرم افزار شروع کرده اید، Eclipse می تواند کارهای زیادی انجام دهد. به یاد داشته باشید که چگونه IDE ها بزرگتر هستند و برای استفاده صحیح به دانش بیشتری نیاز دارند؟ Eclipse همه چیز است و یک کیسه (میکرو) تراشه.

متن عالی
دسته: ویرایشگر کد
وب سایت: http://www.sublimetext.com

Sublime Text که توسط یک مهندس گوگل با آرزوی ویرایشگر متن بهتر نوشته شده است، یک ویرایشگر کد بسیار محبوب است. Sublime Text که در همه پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌شود، دارای پشتیبانی داخلی برای ویرایش کد پایتون و مجموعه‌ای غنی از پسوندها (به نام بسته‌ها) است که ویژگی‌های نحو و ویرایش را گسترش می‌دهد.

نصب بسته‌های اضافی پایتون می‌تواند مشکل باشد: همه بسته‌های Sublime Text در خود پایتون نوشته شده‌اند، و نصب بسته‌های جامعه اغلب به شما نیاز دارد که اسکریپت‌های پایتون را مستقیماً در Sublime Text اجرا کنید.

ویرایشگر کد متن عالی
مزایا: Sublime Text طرفداران زیادی در جامعه دارد. به عنوان یک ویرایشگر کد، Sublime Text سریع، کوچک و به خوبی پشتیبانی می شود.

معایب: Sublime Text رایگان نیست، اگرچه می توانید از نسخه ارزیابی برای مدت زمان نامحدودی استفاده کنید. نصب برنامه های افزودنی می تواند مشکل باشد و هیچ پشتیبانی مستقیمی برای اجرای یا اشکال زدایی کد از داخل ویرایشگر وجود ندارد.

برای استفاده بیشتر از تنظیمات Sublime Text، راهنمای تنظیم Python + Sublime Text Real Python را بخوانید و دوره ویدیویی عمیقی را در نظر بگیرید که به شما نشان می‌دهد چگونه با Sublime Text 3 یک راه‌اندازی توسعه Python موثر ایجاد کنید.

گنو ایمکس
دسته: ویرایشگر کد
وب سایت: https://www.gnu.org/software/emacs/

قبل از جنگ آیفون و اندروید، قبل از جنگ لینوکس در مقابل ویندوز، حتی قبل از جنگ رایانه شخصی در برابر مک، جنگ ویرایشگر وجود داشت که گنو ایمکس یکی از مبارزان آن بود. GNU Emacs که به عنوان «ویرایشگر نمایشگر قابل توسعه، سفارشی‌سازی، مستندسازی خودکار و بی‌درنگ» معرفی می‌شود، تقریباً به اندازه یونیکس وجود داشته است و طرفداران پرشوری دارد.

گنو Emacs همیشه رایگان و در دسترس در هر پلتفرمی (به هر شکلی) از فرمی از زبان برنامه نویسی قدرتمند Lisp برای سفارشی سازی استفاده می کند و اسکریپت های سفارشی سازی مختلفی برای توسعه پایتون وجود دارد.

ویرایشگر گنو ایمکس
مزایا: شما Emacs را می شناسید، از Emacs استفاده می کنید، شما Emacs را دوست دارید. Lisp زبان دوم است و می دانید قدرتی که به شما می دهد به این معنی است که می توانید هر کاری را انجام دهید.

معایب: سفارشی سازی به معنای نوشتن (یا کپی و چسباندن) کد Lisp در فایل های اسکریپت مختلف است. اگر ویژگی از قبل ارائه نشده است، ممکن است مجبور شوید Lisp را یاد بگیرید تا نحوه انجام آن را بیاموزید.

به علاوه، شما می دانید که Emacs یک سیستم عامل عالی خواهد بود، فقط اگر یک ویرایشگر متن خوب داشته باشد…

برای استفاده حداکثری از این تنظیمات، حتماً به راهنمای راه اندازی Python + Emacs مراجعه کنید.

Vi / Vim
دسته: ویرایشگر کد
وب سایت: https://www.vim.org/

در طرف دیگر جنگ ویرایشگر متن، Vi (همچنین به عنوان Vim شناخته می شود) قرار دارد. Vi به طور پیش فرض در تقریباً هر سیستم یونیکس و macOS گنجانده شده است، Vi به همان اندازه پیروان پرشور دارد.

Vi و Vim ویرایشگرهای مودال هستند که مشاهده یک فایل را از ویرایش یک فایل جدا می کنند. Vim شامل پیشرفت‌های زیادی در Vi اصلی است، از جمله یک مدل توسعه‌پذیری و ساخت کد در محل. اسکریپت های Vim برای کارهای مختلف توسعه پایتون در دسترس هستند.

ویرایشگر متن VIM
مزایا: شما Vi را می شناسید، از Vi استفاده می کنید، Vi را دوست دارید. اسکریپت‌های Vim شما را نمی‌ترسانند و می‌دانید که می‌توانید Vi را به میل خود خم کنید.

معایب: مانند Emacs، در یافتن یا نوشتن اسکریپت های خود برای فعال کردن توسعه پایتون راحت نیستید، و مطمئن نیستید که یک ویرایشگر مودال چگونه باید کار کند.

به علاوه، شما می دانید که Vi می تواند یک ویرایشگر متن عالی باشد، اگر فقط یک سیستم عامل مناسب داشته باشد.

اگر به دنبال این ترکیب هستید، راهنمای تنظیم Python + VIM را با نکات و توصیه‌های افزونه بررسی کنید.


Visu

ال استودیو
دسته: IDE
وب سایت: https://www.visualstudio.com/vs/
ابزار پایتون: ابزار پایتون برای ویژوال استودیو، با نام PTVS

ویژوال استودیو که توسط مایکروسافت ساخته شده و نباید با کد ویژوال استودیو اشتباه گرفته شود، یک IDE با امکانات کامل است که از بسیاری جهات با Eclipse قابل مقایسه است. VS که فقط برای Windows و macOS ساخته شده است، در هر دو نسخه رایگان (Community) و پولی (حرفه ای و Enterprise) عرضه می شود. ویژوال استودیو توسعه را برای پلتفرم‌های مختلف امکان‌پذیر می‌کند و بازار خود را برای برنامه‌های افزودنی دارد.

Python Tools for Visual Studio (PTVS) کدنویسی Python را در Visual Studio و همچنین Intellisense را برای Python، اشکال زدایی و ابزارهای دیگر را فعال می کند.

مزایا: اگر از قبل ویژوال استودیو را برای سایر فعالیت های توسعه نصب کرده اید، اضافه کردن PTVS سریع تر و آسان تر است.

معایب: Visual Studio یک دانلود بزرگ برای پایتون است. به‌علاوه، اگر از لینوکس استفاده می‌کنید، شانسی ندارید: هیچ گونه نصب ویژوال استودیو برای آن پلتفرم وجود ندارد.

ویرایشگرها و IDE های اختصاصی پایتون
PyCharm
دسته: IDE
وب سایت: https://www.jetbrains.com/pycharm/

یکی از بهترین (و تنها) IDE های اختصاصی و کامل برای پایتون، PyCharm است. PyCharm که در دو نسخه پولی (حرفه ای) و منبع باز رایگان (Community) موجود است، به سرعت و به راحتی بر روی پلتفرم های Windows، macOS و Linux نصب می شود.

خارج از جعبه، PyCharm به طور مستقیم از توسعه Python پشتیبانی می کند. فقط می توانید یک فایل جدید باز کنید و شروع به نوشتن کد کنید. می‌توانید پایتون را مستقیماً در PyCharm اجرا و اشکال‌زدایی کنید و از کنترل منبع و پروژه‌ها پشتیبانی می‌کند.

PyCharm IDE برای پایتون
مزایا: این محیط بالفعل Python IDE است، با هزاران پشتیبانی و یک جامعه حامی. پایتون را از جعبه ویرایش، اجرا و اشکال زدایی می کند.

معایب: PyCharm ممکن است کند بارگذاری شود و تنظیمات پیش‌فرض ممکن است برای پروژه‌های موجود نیاز به اصلاح داشته باشند.

می توانید در مورد استفاده از این محیط در PyCharm برای توسعه Python سازنده بیشتر بدانید.

اسپایدر
دسته: IDE
وب سایت: https://www.spyder-ide.org/

Spyder یک IDE منبع باز پایتون است که برای گردش کار علم داده بهینه شده است. Spyder همراه با توزیع مدیریت بسته Anaconda است، بنابراین بسته به تنظیمات شما، ممکن است قبلاً آن را روی دستگاه خود نصب کرده باشید.

نکته جالب در مورد Spyder این است که مخاطبان هدف آن دانشمندان داده هایی هستند که از پایتون استفاده می کنند. این را در کل متوجه خواهید شد. به عنوان مثال، Spyder به خوبی با کتابخانه های رایج علوم داده پایتون مانند SciPy، NumPy و Matplotlib ادغام می شود.

Spyder دارای بسیاری از ویژگی های رایج IDE است که ممکن است انتظار داشته باشید، مانند یک ویرایشگر کد با برجسته سازی نحوی قوی، تکمیل کد پایتون، و حتی یک مرورگر اسناد یکپارچه.

ویژگی خاصی که احتمالاً در سایر محیط‌های ویرایش پایتون نخواهید دید، کاوشگر متغیر Spyder است که به شما امکان می‌دهد داده‌ها را با استفاده از یک طرح‌بندی مبتنی بر جدول درست در داخل IDE خود نمایش دهید. ممکن است نیازی به این نداشته باشید، اما هنوز هم بسیار تمیز است. اگر به طور منظم کار علم داده را با استفاده از پایتون انجام می دهید، ممکن است عاشق این ویژگی منحصر به فرد شوید. ادغام IPython/Jupyter نیز خوب است.

به طور کلی، Spyder ممکن است نسبت به سایر IDE ها اساسی تر باشد. ممکن است بخواهید آن را بیشتر به عنوان یک ابزار با هدف خاص ببینید تا چیزی که هر روز به عنوان محیط ویرایش اصلی خود استفاده می کنید. چیزی که در مورد این IDE پایتون خوب است این است که به صورت رایگان در ویندوز، macOS و لینوکس در دسترس است و یک نرم افزار کاملاً متن باز است.

اسکرین شات IDE Spyder Python
مزایا: شما یک دانشمند داده هستید که از توزیع آناکوندا پایتون استفاده می کنید.

معایب: توسعه دهندگان باتجربه Python ممکن است Spyder را برای کار روزانه بسیار ابتدایی بدانند و در عوض یک IDE کامل تر یا راه حل ویرایشگر سفارشی را انتخاب کنند.


حذف تبلیغات
تونی
دسته: IDE
وب سایت: http://thonny.org/

Thonny که اخیراً به خانواده Python IDE اضافه شده است، به عنوان یک IDE برای مبتدیان در نظر گرفته شده است. نوشته و نگهداری شده توسط موسسه علوم کامپیوتر در دانشگاه تارتو در استونی، Thonny برای همه پلتفرم‌های اصلی با دستورالعمل‌های نصب در سایت در دسترس است.

به‌طور پیش‌فرض، Thonny با نسخه همراه خود پایتون نصب می‌کند، بنابراین نیازی به نصب چیز جدیدی ندارید. کاربران باتجربه‌تر ممکن است نیاز داشته باشند این تنظیمات را تغییر دهند تا Thonny کتابخانه‌هایی را که قبلاً نصب شده‌اند پیدا کرده و استفاده کند.

Thonny IDE برای مبتدیان
مزایا: شما یک کاربر مبتدی پایتون هستید و یک IDE می‌خواهید که آماده انتشار باشد.

معایب: توسعه‌دهندگان با تجربه‌تر پایتون، Thonny را برای بیشتر کاربردها بسیار ساده می‌دانند، و مفسر داخلی چیزی است که باید در اطراف آن کار کرد، نه با آن.

اگر علاقه مند به استفاده از Thonny به عنوان ویرایشگر پایتون خود هستید، حتماً آموزش اختصاصی Real Python در مورد Thonny را بخوانید که به عمق بیشتری می رود و ویژگی های اضافی را به شما نشان می دهد.

خوراکی های کلیدی
بنابراین، کدام ویرایشگر کد برای شما مناسب است؟ فقط شما می توانید تصمیم بگیرید، اما در این آموزش، طعم گزینه های خود را چشیده اید. قبل از اینکه به جستجوی خود برای محیط توسعه عالی ادامه دهید، چرا درک خود را از آنچه در این آموزش آموخته اید بررسی نکنید؟

در زیر، سوالاتی را پیدا خواهید کرد که می‌توانید از آنها برای جمع‌بندی و تثبیت مطالبی که تازه یاد گرفته‌اید استفاده کنید. بعد از

در هر سوال، توضیح مختصری را خواهید دید که در یک بخش جمع شونده پنهان شده است. روی دکمه Show/Hide کلیک کنید تا پاسخ مشخص شود. 

منبع

  • ۰۲/۱۱/۰۱
  • لیلا دانش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی