طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت های حرفه ای و فروشگاه اینترنتی و ارائه ی انواع خدمات سایتی و اینترنتی از قبیل سئو و ..می باشد

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت های حرفه ای و فروشگاه اینترنتی و ارائه ی انواع خدمات سایتی و اینترنتی از قبیل سئو و ..می باشد

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همانطور که می دانید سئو یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در کسب و کار های اینترنتی می باشد.

امروزه شاهد بیزینس های فراوانی هستیم که یکی پس از دیگری به دلیل عدم وجود سئو مناسب با شکست رو به رو می شوند؛این امر موجب در آمد بسیار بالا سیو کاران گردیده و بازار کار این متخصصین را رونق بخشیده است.

اما برای اینکه یک سئو کار خوب باشیم باید چه معیار هایی را رعایت کنیم؟

بدون شک یک مهندس سئو باید بروز باشد،چراکه علم موتور های جست و جو در جریان های زمانی ساخته می شود یعنی هر روز به آن اضافه شده و اگر شما به عنوان یک متخصص سیو بر پایه علم پیشین خود جلو بروید،بلا شک از حرفه کاری خود عقب خواهید ماند.

در ادامه،یک سئو دان باید به خوبی با علم برنامه نویسی آشنایی داشته باشد و حتی بر اساس عقیده شخصی مسلط بودن بر یک زبان برنامه نویسی تحت وب می تواند کمک شایانی به شما کند؛اما چگونه؟

فرض کنید شما یک آنالیزور سئو هستید؛یکی از نیاز های مبرم شما داشتن وب سایتی برای ارائه مقالات ، محتوای سئو

و حتی لینک های سئو شده خود می باشد،برای ساخت این وب سایت شما می توانید از روش های گوناگونی چون وردپرس و .... استفاده کنید،اما بهترین آن ها دانش کد نویسی بوده،چون به شما قابلیت خود سازی را می دهد.

برای مثال،به جای ساختن یک سایت مپ استاتیک که توانایی تغییر لینک های شناخته شده را تنها از راه تعویض دستی

به شما می دهد؛شما می توانید یک اپلیکیشن تحت وب به وسیله زبان برنامه نویسی تحت وب خود بسازید  که به صورت خودکار این فرآیند را برای شما انجام دهد.

در بسیاری از موقعیت ها به عنوان یک سئو کار،شما می بایست ارتباط های مختلفی را بین گوگل و سایت های مورد هدف خود بر قرار کنید،من  جمله این ارتباط ها می توان به  اولین قدم شما به منظور برقراری سیستم سرچ کنسول اشاره نمود و یا قرار دادن یک بنر خاص به منظور آگاه سازی بیشترمخاطب تحت عنوان استراکچر دیتا؛انجام تمامی این کار ها نیازمند آشنایی حداقله با دستور و کد نویسی می باشد.

رعایت استاندارد نویسی در زبان اچ تی ام ال که خود مبدأ حرفه ما می باشد می تواند تاثیر به سزایی در افزایش رنک سئو ما داشته باشد.

گوگل،ربات ها و الگو هایی را در بر داشته که دائما در حال برسی ساختار وب سایت شما هستند، طراحی صفحه اول سایت و در حتی در صورت رعایت نکردن بعضی مباحث نظیر تگ هد و ... ممکن است شما را جریمه کرده و اهمیتی برای پیج شما قائل نشوند.

در بسیار از مواقع سیستم سئو شما به ارور هایی دچار می شود که تنها به وسیله دانش زبان های کامپیوتری قابل حل می باشد،دانش اچ تی اکسس می توان یکی از این پل های موفقیت باشد.

زمانی که سیستم شما نیازمند تک دامنه شدن،ریدایرکت،حفظ امنیت کاربری و... باشد،اچ تی اکسس می تواند یکی از ابزار های شما باشد.

امنیت سایت شما نیز ارتباط گسترده ای با سئو دارد،شاید در ابتدا ارتباط به خصوصی میان این دو پیدا نکنید طراحی سایت در تبریز  اما سایت هک شده ای را تصور کنید که رنک بالای خود را از دست داده زیرا اعتماد موتور جست و جو را از دست داده و از لیست متور های خود لینک های شما را حذف نموده است.

بنابراین سعی کنید در امن ترین حالت کد های سیستمی خود را نوشته  و هر گونه  راه نفوذی را از بین ببرید؛این گونه می توانید سایت خود را به بهترین شکل بالا بیاورید.

در انتها،سرعت سایت تاثیر گسترده ای بر روی سئو سایت شما دارد؛متخصص سئویی که بداند چگونه کد های خود را روی هم دیگر بگذارد،دیگر مشکلی در زمینه سرعت نخواهد داشت چرا که می داند چگوبهینه کار خود را پیش ببرد و سایت خود را به گونه ای بسازد که موتور جست و جو گر مورد نظر به بهترین شکل اطلاعات سایت را رندر نماید.

منبع: تاپ لرن 

  • لیلا دانش
  • ۰
  • ۰

نویسنده و سخنگوی انگیزشی دکتر استفن آر باور دارد که انگیزش یک آتش درونی است، اگر فرد دیگری سعی کند این آتش را در شما روشن کند، شانس چنین کاری از بین می‌رود. پس چگونه برای خودمان انگیزه تعیین کنیم.

در کل دو نوع انگیزش متفاوت از یکدگیر وجود دارد: 

انگیزش درونی: انگیزه‌ای که از درون بوجود می‌آید.
انگیزش خارجی: به انگیزه‌ای گفته می‌شود که منابع آن بیرونی هستند، برای مثال دوستان، دانشگاه، سالمندان، محل کار، بچه ها و… .
به صورت کلی، انگیزه به دلیل یا دلایلی گفته می‌شود که در آن به فرد برای انجام یک کار مشخص کمک می‌کند. این دلیل نیاز دارد که واقعا قوی باشد و مورد قبول خود شخص نیز قرار بگیرد.

با در نظر گرفتن اینکه شما نقشه‌ی خوبی دارید و روی هیچگونه قاعده یا قانونی تاثیر منفی نمی‌گذارید، پایدار نگه داشتن انگیزه و ساختن آن ساده خواهد بود. به صورت پایه‌ای انگیزه تنها وضعیتی از ذهن به حساب می‌آید. استفاده درست از آن، می‌تواند شما را به نقطه بسیار والایی ببرد که تا به حال حتی به آن فکر نکرده‌اید.

در هر حال، راهنمای ساده ما به شما این کمک را می‌کند که بتوانید با وجود حتی مشکلات مختلف، همواره انگیزه خود را نگه دارید.

۱. تعیین هدف
تعیین یک هدف برای خود، یک متد اثبات شده برای نگه‌داری انگیزه داخلی است. با این وجود بسیار مهم است که مواظب باشید هدفی را انتخاب کنید که واقعی و قابل رسیدن باشد. بعد از تعیین هدف، سعی کنید یک مدت زمان برای رسیدن به اهداف‌تان را نیز در نظر بگیرید.

در کل سه نمونه از اهداف وجود دارد:

اهداف با مدت کوتاه: اینگونه از اهداف ممکن است در یک هفته و یا چند ماه بدست آید.
اهداف با مدت متوسط: معمولا رسیدن به اینگونه اهداف نیازمند یک یا دو سال است.
اهداف با مدت طولانی: این هدفی است که می‌تواند شامل گزینه‌های تخصص‌تان، برنامه‌ریزی برای ازدواج، خرید یک خانه یا هر چیز دیگری که نیازمند مدت زمان طولانی باشد.
۲. مسائل مادی
خواه دوست داشته باشید و یا نه، پول یکی از مسائل مهم برای باقی ماندن انگیزه در درون‌تان است. در اینجا ما از میلیون‌ها دلار پول حرف نمی‌زنیم. منظورمان از پول، داشتن میزان کافی برای داشتن یک زندگی مناسب است، این موضوع خود یکی از انگیزه‌های بزرگ است.

۳. اجتناب از قرض گرفتن
بی‌شک، تحمل کردن وام‌ها و بدهی‌ها یکی از دلایلی است که باعث می‌شود تمایل‌تان به انگیزه دار بودن کمتر شود. دلیل این موضوع ساده است: بخش قابل توجهی از درآمدی که شما بدست می‌آورید با پرداخت بدهی‌ها از دست می‌رود. تا جایی که می‌توانید سعی کنید طراحی سایت وردپرسی در تبریز  از گرفتن وام خودداری کنید، مگر اینکه برای هدف بزرگ‌تر و محکم‌تری مانند خرید خانه باشد. 

۴. همراه با افراد مثبت بمانید
به صورت کلی، افرادی که ذهنیتی مثبت دارند همواره انگیزه‌دهنده‌های خوبی هستند. جدای از وضعیت شما آن‌ها همواره سعی می‌کنند که وضعیت ذهنی شما را بهتر کنند. چنین ذهنیت‌های مثبتی که از طریق افراد اطراف‌تان به شما انتقال می‌یابد در هر صورتی، نتیجه خوبی خواهد داشت. در نهایت پیشنهاد می‌شود  مواقعی که اندیشه‌های منفی دارید سعی کنید با چنین افرادی ارتباط برقرار کنید.

۵. از خودتان قدردانی کنید
هرگاه که انگیزه خودتان را از دست می‌دهید، سعی کنید به کارهای مثبتی که در گذشته انجام داده‌اید و روی تجربه‌تان تاثیر مثبتی داشته فکر کنید. همچنین زمان‌های منفی را به یاد بیاورید که به خوبی بدون اینکه آسیب ببینید توانستید از آن‌ها گذر کنید. قدردانی کردن از خودتان برای موفقیت‌هایی که به دست آورده‌اید، یکی از ابزارهای مهم برای بدست آوردن انگیزه است

وقتی به فکر انگیزه دادن به خودتان می‌افتید، از خودتان بابت اینکه باور به تغییر دارید قدردانی کنید. و همانطور که به جلو می‌روید، به خودتان اجازه دهید که به اندازه کافی خوب باشید. -آلیس دومار

۶. از اشتباهات به عنوان تجربه استفاده کنید
منظور از این مورد این است که از اشتباهات گذشته، درس بگیرید، به این دلیل که ما به عنوان انسان در وجودمان نقص‌هایی وجود دارد که ما را به اشتباهاتی می‌رساند. به یاد داشته باشید که اشتباهات، خط آخر نیستند. آن‌ها درس‌های اساسی و با ارزشی را برای ما در پی خواهند داشت. بیشتر افراد وقتی که کارها به درستی پیش نمی‌روند یا اینکه نتیجه مطلوب را بدست نمی‌آورند، انگیزه‌شان را از دست می‌دهند.

۷. محرک‌تان را آزمایش کنید
کلید اصلی برای انگیزه، غرق شدن در خود محرک‌تان است. محرک‌تان باید خوب باشد و از قوانین پیروی کند، در این صورت انگیزش به صورت خودکار محرک‌تان را دنبال می‌کند. اما آگاه باشید که محرک‌های نادرست و اشتباه، شما را به عنوان یک فرد به راه نادرستی می‌برد و ممکن است وضعیت‌تان را بسیار بدتر کند. موقعی که محرک‌تان مثبت و واضح باشد، انگیزه آن را دنبال می‌کند.

۸. از استرس دوری کنید
استرس می‌تواند در دو دسته متفاوت قرار بگیرد:

استرس منفی: این نوع از استرس ناشی از کنش‌های منفی، تعامل با افراد منفی، بی‌حال و تنبل و ادامه دادن به قرار گرفتن در حالت ناخوشی و... است.
استرس مثبت: این نوع از استرس ناشی از حل کردن کارهای مرتبط به هم و یا مشکلات داخلی می‌شود. استرس مثبت معمولا از جایی می‌آید که شما از چیزی خشنود هستید و بعد از یک روز کاری سخت، کار مثبتی را انجام می‌دهید.
استرس در زندگی روزانه اجتناب‌ ناپذیر است. 

۹. انتخاب کنید که خوشحال باشید
خب این موضوع ممکن است برای هرکسی که در یک موقعیت سخت گیر می‌کند، اغراق آمیز باشد. با این حال ارزش نوشتن را دارد و اینکه مطمئن باشید هر دوران سختی نیز می‌گذرد. آگاه باشید که هر حالت بد و خرابی به شکلی مناسب حل می‌شود . طراحی سایت در تبریز  اما در این بین از دست دادن انگیزه‌تان و یا نگرانی راجع به قضیه‌ای خاص هیچ کمکی به حل مشکل نمی‌کند. برای اینکه بتوانید انگیزه‌تان را حفظ کنید باید همواره این فکر را داشته باشید هر مشکلی موقت است.

۱۰. نقشه‌تان را ترسیم کنید
متاسفانه بسیاری از افراد بدون اینکه به نتیجه کار و آخر آن فکر کنند شروع به انجام آن می‌کنند. بجای اینکار می توانید نقشه کاری خودتان را ترسیم کنید. فهرستی از کارهایی که باید بکنید و چگونگی انجام آن‌ها را تهیه کنید. این حالت در خود یکی از بزرگ‌ترین انگیزه‌هاست. در دستیابی به اهداف و رویاهای‌تان بی باک و ثابت قدم باشید.

من خوشحالم، به این دلیل که سپاسگذارم. خودم انتخاب کردم که سپاس‌گذار باشم. این حق شناسی به من این اجازه می‌دهد که خوشحال باشم. -ویل آرنت

بسیار خوب است که بدانید تمام ما در برخی موارد انگیزه‌مان را در زندگی از دست می‌دهیم. این موضوع کاملا نرمال است و هیچ موضوع عجیبی در کار نیست. بررسی دلایل از دست دادن انگیزه‌تان، درک و پیدا کردن راه‌هایی برای جواب دادن به آن به شما کمک بسیاری می‌کند. نداشتن انگیزش و رها کردن آن شما را به سوی بیماری ذهنی سوق می‌دهد.

چگونه روند انگیزه به خود را حفظ می‌کنید؟ در قسمت کامنت‌ها به ما بگویید.

منبع: راکت 

  • لیلا دانش
  • ۰
  • ۰

در تجربه کاربری هدف اصلی راضی نگه داشتن کاربران است. شما باید کاری بکنید که هر کاربری با مشاهده وبسایت فکر کند که این وبسایت منحصرا برای وی ساخته شده و نیازهای وی را در نظر گرفته است. برای رسیدن به چنین هدفی قبل از ایجاد وبسایت و تولید محتوا نیاز دارید که کاربران و مخاطبین خودتان را به خوبی بشناسید. بعد از شناسایی درست آن‌ها باید سعی کنید که همه چیز را به بهترین شکل ممکن به آن‌ها تحویل بدهید.

طراحان در این قسمت با یک مزیت یا بهتر است بگوییم شانس خوب همراه هستند و آن هم این است که اکثر کاربران در دنیای وب آنلاین، به صورتی مشابه رفتار می‌کنند. تنها کافی است که این رفتار و شیوه را شناسایی کنید بعد از آن می‌توانید وبسایت‌تان را براساس آن‌ها ایجاد کنید.  طراحی سایت در تبریز در این مطلب من قصد دارم شما را با ۶ اصل بسیار مهم در رابطه با تجربه کاربری آشنا کنم که همگی می‌توانند به شما در رسیدن به چنین اهدافی کمک بکنند.

۱. قاعده پنج ثانیه
بازدیدکنندگان باید بعد از پنج ثانیه مشاهده کردن صفحه اصلی و یا صفحه فرود وبسایت شما، قابلیت این را داشته باشند که بگویند وبسایت شما چه کاری می‌کند و یا اینکه چه هدفی دارد. پنج ثانیه درست میانگین زمانی است که کاربران می‌توانند از هدف شما برای وبسایت‌تان با خبر شوند و به این نتیجه برسند که آیا وبسایت برای آن‌ها مناسب است یا خیر. در رابطه با صفحات فرود نیز باید بگویم که طراحی صفحات فرود باید به صورتی باشد که محتوا و اهداف را به صورتی بسیار واضح ارائه دهد. یک روش بسیار تاثیر گذار برای این موضوع استفاده کردن از CTA یا دکمه‌های Call To Action است.

۲. قدم‌های اول
بیشتر ترافیک وبسایت از طریق لینک‌های خارجی مانند موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی حاصل می‌شود. کمتر پیش می‌آید که کاربران دقیقا نام و آدرس وبسایت را بدانند و برای وارد شدن به آن، از این موارد استفاه بکنند. به عنوان یک نتیجه کلی باید بگویم که کاربران دوست دارند که با داشتن یک هدف اصلی وارد وبسایت شما شوند. بسایت شما باید این هدف را با استفاده کردن از اطلاعات مربوط و ارزشمند نشان دهد. داشتن رابط کاربری ساده و مرتب برای نمایش اطلاعات نیز بسیار مؤثر است. 

همچنین باید در نظر داشته باشید که در زمان وارد شدن کاربران از طرف یک منبع خارجی، آن‌ها تمایل بیشتری به جستجو در صفحات مختلف وبسایت را دارند. به همین دلیل باید سعی شود که برگه‌های وبسایت با همدیگر ارتباط داشته باشند و انسجام محتوایی در وبسایت حفظ شود.

۳. طراحی مینیمال
اطلاعاتی که کاربران در یک وبسایت دنبال آن هستند باید به صورتی ساده و مناسب تحویل آنان داده شود. یک بار به طراحی صفحات‌تان به دقت نگاه کنید، اگر نیاز نیست که مواردی را در یک مکان قرار دهید پس بهتر است آن‌ها را رها سازید و از آن مکان خارج کنید. همانطور  که گفته شد همواره ساده بودن می‌تواند بسیار بهتر باشد. مینیمال بودن فقط به طراحی مربوط نمی‌شود، بلکه محتوا را نیز در بر می‌گیرد. داشتن مقالاتی با محتوای طولانی می‌تواند برای کاربران عادی خسته کننده باشد به همین دلیل می‌توانید مطالب را ساده‌تر و در حجمی کمتر ارائه دهید. ایده برای طراحی صفحه اول سایت  داشتن حواس‌پرتی‌های کمتر در یک صفحه می‌تواند به کاربران در پیدا کردن سریع‌تر اهداف‌شان کمک کند.

۴. یکپارچگی
سعی کنید که طراحی‌ مربوط به برگه‌های مختلف را یکپارچه و سازگار انجام دهید. اینگونه کاربران می‌توانند با داشتن پس زمینه از چگونگی عملکرد یک صفحه از آن بهتر استفاده کنند. برای مثال منوهای وبسایت در هر برگه‌ای از آن باید المان‌های یکسانی داشته باشد و شکل آن نیز تغییر نکند. کارایی رویدادها نیز باید به همین صورت باشد، برای مثال اگر قرار است عمل انتخاب روی یک لینک با تنها یک کلیک انجام شود، سعی کنید این موضوع را برای صفحات دیگر نیز به همین صورت در بیاورید – البته به صورت پیشفرض به همین صورت است – داشتن یکپارچگی در وبسایت به کاربران‌تان این کمک را می‌کند تا بهتر صفحات را درک کنند و بهتر بتوانند از آن‌ها استفاده نمایند.

۵. الگوهای طراحی استاندارد
طراحی لایه‌بندی و ناوبری وبسایت شما را مجبور می‌کند که از یکسری الگوها و تکنیک‌ها استفاده کنید. این بدان معناست که باید از الگوهای طراحی استاندارد بهره ببرید و سعی کنید از وبسایت‌های موفق الهام بگیرید. این موضوع باعث می‌شود که میزان سازگارپذیری وبسایت‌تان نیز با دستگاه‌ها و مرورگرهای مختلف بالاتر برود و کاربران بهتر با وبسایت‌تان تعامل برقرار بکنند.

۶. محتوای ساختارمند
اطلاعاتی که شما روی وبسایت‌تان قرار می‌دهید نیاز دارند که برای داشتن نتیجه مورد نظر به صورتی مناسب ساختاردهی شده باشند و در دسته‌بندی‌های معقولی قرار بگیرند. در داخل هر کدام از برگه‌ها و نوشته ها نیز باید ساختار مناسب و درستی را ارائه بدهید. اگر محتوای شما به اندازه درست قابلیت دیده شدن نداشته باشد مطمئن باشید  که کاربران بسیاری آن را از دست می‌دهند.

CTA باید کاربران را تشویق به خواندن بیشتر محتوا و درک بیشتر اطلاعات بکند. وقتی که این موضوع به صفحه خانگی یک وبسایت می‌رسد بهترین رویکرد خلاصه کردن محتوا و اهداف‌تان است. از این طریق کاربران می‌توانند در یک بازه بسیار کوتاه‌تر اطلاعات مفید بسیاری را دریافت کنند.

در پایان
موضوعی که در این مقاله از آن صحبت شد یک موضوع بسیار اساسی است که معمولا وبسایت‌های ایرانی آن را در نظر نمی‌گیرند و آن بهبود و توجه زیاد به مسئله تجربه کاربری است. با در نظر گرفتن درست و خوب این موضوع می‌توانید بیشترین کاربران را به وبسایت خود جذب کنید و تاثیر بهتری روی آن‌ها بگذارید

منبع: راکت 

  • لیلا دانش
  • ۰
  • ۰

سئو چیست ؟

سئو یا همان SEO مخفف کلمات بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر (Search Engines Optimization) است. هنگامی‌که کاربران اینترنت در گوگل کلمه‌ای را جستجو می‌کنند، سایتی را که در «صفحه نتایج جستجو» در رتبه بالاتری نسبت به بقیه قرار داشته باشد، به‌عنوان سایت بهتر و معتبرتر ازنظر گوگل در نظر می‌گیرند. البته این طرز فکر کاربران بسیار درست است چراکه گوگل سایتی را که ازنظر سئو امتیاز بهتری داشته باشد در رتبه بالاتری نسبت به رقبا قرار می‌دهد.

بنابراین، وقتی یک سایت بتواند امتیاز بهتری ازنظر سئو کسب کند و رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجو بگیرد، افراد بیشتری به آن وارد خواهند شد و کسب درآمدش افزایش می‌یابد. با به‌کارگیری روش‌ها و رعایت اصول سئو سایت، ورودی کاربران بیشتری از گوگل دریافت خواهید کرد و درنتیجه، درآمد اینترنتی‌تان بیشتر می­‌شود.

نکته: یک محتوای سئو شده این امکان را به گوگل می‌دهد تا سایت را بهتر شناسایی کنند و به مخاطبان گوگل معرفی نمایند. حتما تا اینجا برایتان سوال شده که:

چرا سئو سایت مهم است؟
معمولاً کاربران در هنگام سرچ متن موردنظر خود، ۵ سایت اولی را که گوگل پیشنهاد می‌دهد باز می‌کنند. طراحی سایت در تبریز از طرفی روزانه میلیاردها انسان در شبکه‌های اجتماعی مشغول هستند، این افراد معمولاً از مطالبی که در نتایج جستجو از جایگاه مناسبی برخوردار است، استقبال کرده و آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند. بنابراین یک سئوی مناسب سایت، سبب دیده شدن سایت توسط افراد بسیار زیاد و همچنین اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی توسط افراد مختلف خواهد شد.

سئو کار (متخصص سئو)کیست؟
سئوکار فردی است، که مهم‌ترین وظیفه او ایجاد بالاترین رتبه در گوگل برای سایت موردنظر است. یک سروکار باید قادر باشد که با بهینه‌سازی موتورهای جستجو، محصولات و خدمات افراد را توسط موتورهای جستجو از قبیل گوگل برای کاربران به نمایش بگذارد.

سئوکاران با بررسی توصیه‌هایی که گوگل به طراحان سایت نموده است و انجام اقدامات لازم رتبه سایت را برای گوگل بهینه‌سازی می‌نمایند. آشنایی با کلمات کلیدی مناسب و تولید محتوای مفید طراحی وردپرسی تبریز ازجمله مهارت‌هایی می‌باشند، که سئوکار باید تسلط کافی بر آن‌ها داشته باشد.

سئو سایت چه کمکی به کسب و کارم میکند؟
برای پاسخ دادن به این سوال، ابتدا یک نکته را باید یادآوری کنیم. هنگامی‌که یک موضوع را در گوگل سرچ کنید، زمانی که با صفحه نتایج جستجو که به آن صفحه SERP می‌گوییم روبرو شوید، ابتدا کدام‌یک از سایت‌ها را بازخواهید کرد؟

آیا ابتدا همین سایت را باز می‌کنید، یا مستقیم به سراغ اولین سایت می‌روید؟ احتمالا بالای ۹۸ درصد افراد اولین سایت را باز کنند. بله درست حدس زدید، جنگ بر سر همین رتبه‌ها است. البته سئو دستاوردی دیگر هم برای سایت شما خواهد داشت و آن کاربرپسند شدن سایت است.

البته ویژگی دوم به این شرط اتفاق می‌افتد، که از سئوی کلاه‌سیاه دوری کرده و به سمت استفاده از اصول و تکنیک‌های سئوی کلاه‌سفید بروید.

بنابراین، زمانی که بر اساس راهنمای سئو پیش رفته و سایت خود را برای رتبه اول تا سوم بهینه‌سازی کنید، ورودی­‌های سایت شما بیشتر خواهد شد. با افزایش ورودی سایت، میزان فروش و درآمدتان از طریق سایت نیز بیشتر می­‌شود. برای مدیریت فروش شرکت خود می‌توانید از نرم‌افزار مدیریت فروش استفاده کنید.

اما اهمیت استفاده از کلمات کلیدی چیست؟ هر کسب‌وکاری برای خود یک سری کلمات کلیدی دارد. اگر فرضا شما در حوزه فروش فلزات فعالیت می‌کنید، شاید «قیمت مس» یا «قیمت آهن» برای شما یک کلمه کلیدی محسوب شود.

درنتیجه، شما باید با استفاده از نکات سئو کردن سایت، تمام تلاش خود را به‌کارگیرید، تا هر بار کسی کلماتی مثل «قیمت مس» یا «قیمت آهن» را جستجو کرد، وب‌سایت شما اولین سایتی باشد، که با آن مواجه خواهد شد.

آیا سئو برای همه کسب و کاری مفید است؟
سئو برای هر نوع کسب‌وکار یک استراتژی مناسب است، زیرا تمام شرکت‌ها اعم از کوچک و بزرگ در هر نقطه جهان که باشند، می‌توانند برای دیده شدن خود از موتورهای جستجو استفاده نمایند. البته هر کسب‌وکار برای بهینه‌سازی سئو دارای استراتژی خاص خود است.

کسب‌وکارهای کوچک و استارت آپ تا که دارای درآمدهای محدودی می‌باشند، می‌توانند با سرمایه‌گذاری کمتر در بهینه‌سازی سئوی سایت خود نسبت به سایر روش‌های بازاریابی، مشتریان خود را افزایش دهند.

همچنین کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند با بهینه‌سازی سئوی سایت خود بر رقبای بزرگ خود پیشی بگیرند.

شرکت‌های نرم‌افزاری نیز به دلیل رابطه بسیار نزدیکی که با دنیای دیجیتال دارند، برای تبلیغات و افزایش مشتریان خود نیاز به بهینه‌سازی سایت خوددارند.

هر شرکتی که محصولات و خدمات خاصی ارائه می‌کنند، در زمینه سئو از مزیت‌های بسیاری برخوردار می‌باشند، زیرا دارای مشتریان خاصی بوده و رقیبان کمتری دارند.

  • لیلا دانش
  • ۰
  • ۰

برنامه نویسی حوزه شغلی بسیار جذابی است. افراد بسیار زیادی به امید پیدا کردن یک شغل مناسب وارد چنین حوزه‌ای شده و فکر می‌کنند بعد از یک مدت کلنجار رفتن و تمرین کردن در این حوزه، می‌توانند هر چه که دوست دارند بسازند و در هر تیمی که می‌خواهند استخدام شوند. اما آیا چنین است؟ مهمترین موضوعی که پیش از همه این موارد وجود دارد این است که آیا شما برای برنامه نویسی ساخته شده‌اید؟

منظور از این قضیه این نیست که برای برنامه نویسی نیاز به یکسری دانش ذاتی دارید خیر، منظور بیشتر تیپ شخصیتی شما و میزان تحمل‌تان در ارتباط با این حوزه است. برنامه نویسی یک فرایند آموزشی طولانی داشته و همچنین در عمل کار کردن روی پروژه‌ها چندان نیز آسان نخواهد بود به همین دلیل بهتر است در ارتباط با تیپ شخصیتی مورد نیاز برنامه نویسی کمی تحقیق کنید.

در این مقاله قصد داریم موارد و شرایطی را بررسی کنیم که براساس آن‌ها شما نخواهید توانست برنامه نویس خوبی بشوید و بیشتر از هر چیزی خود را آزار خواهید داد.

طراحی سایت وردپرسی در تبریز

شما نمی‌توانید تمرکز کنید
هیچکس نمی‌تواند این موضوع را انکار کند که برنامه نویسی به تمرکز نیاز دارد. بزرگ یا کوچک بودن کارها اهمیت ندارد. ما برای انجام دادن کوچک‌ترین پروژه‌ها نیز به تمرکز بالایی نیاز خواهیم داشت. وقتی مشغول یاد گرفتن زبان‌های مختلف هستید، باید روی یادگیری و منبع خود تمرکز کنید. برای تمرکز کردن می‌توانید از تکنیک‌های خاصی مثل Pomodoro استفاده کنید. در این روش شما کارهای خود را به مدت 45 دقیقه انجام داده و سپس 15 دقیقه استراحت می‌کنید.

اگر از تکنیک های مختلف استفاده کردید اما همچنان در تمرکز کردن با مشکل مواجه شدید، احتمالا برنامه نویسی به درد شما نخواهد خورد. شما در محل کار خود نیز به تمرکز نیاز دارید. باید طوری به مانیتور نگاه کنید که انگار مشغول تماشای یک فیلم هستید. البته به عنوان یک نکته مهم این قضیه را بگوییم که خود پروسه تمرکز کردن و متمرکز شدن روی یک قضیه خاص نیاز به تمرین داشته و شما باید در این مسیر گام بگذارید. اگر براستی تمرکز کردن برای‌تان سخت باشد و نتوانید به خوبی در این زمینه توانایی پیدا کنید نتیجه خواهیم گرفت که برنامه نویسی نمی‌تواند برای شما چندان مناسب باشد.

آماده ارتقا پیدا کردن نیستید
اگر آماده‌ی تقویت کردن مهارت‌های خود نباشید، احتمالا در این مسیر با مشکل مواجه خواهید شد. اگر برنامه نویسی را به تازگی شروع کرده‌اید، باید از منطقه امن خود بیرون بیایید. وقتی با نحوه عملکرد یک آرایه آشنا شدید، به سراغ موضوع بعدی رفته و heap را یاد بگیرید. به یاد گرفتن ادامه دهید. گاهی اوقات شرکت‌ها از شما می‌خواهند تا بسته به نیازهای پروژه مواردی مثل SQL، یادگیری ماشین، توسعه وب و رایانش ابری را بیاموزید.

منظور کلی ما از این قضیه این است که برای متخصص شدن در حوزه برنامه نویسی شما باید به صورت همیشگی و دائم در حال یادگیری باشید و مسائل و موضوعات جدید را یاد بگیرید. غیر از این حالت برنامه نویسی نمی‌تواند برای شما مناسب باشد چرا که تکنولوژی‌ها هر روز تغییر کرده و شما در این مسیر نیاز دارید که به صورت مداوم سطح تخصص خود را ارتقا دهید.

ذهن شما توانایی حل مسئله ندارد
اگر نمی‌توانید مشکلات را حل کنید، باید با تمرین کردن مهارت حل مسئله را در خودتان پرورش دهید. باید تفکر تحلیلی خود را به مرور زمان بهبود بخشید. باید در این سفر به حل معماها و هزاران مشکل واقعی علاقه‌مند باشید. ما به عنوان یک برنامه نویس باید بفهمیم که چگونه می‌توانیم مسائل را به شکلی موثر و بهینه حل کنیم.

شما باید با تمرین و تلاش این ذهنیت را در خودتان به وجود بیاورید. اگر نمی‌توانید یک ذهن مشکل‌گشا را توسعه دهید، احتمالاً برنامه نویسی برای شما مناسب نخواهد بود.

شما صبور نیستید
برنامه نویسی مستلزم صبر و شکیبایی است. اگر انسان صبوری نیستید، یعنی برنامه نویسی به درد شما نمی‌خورد. یادگیری این حرفه به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد. هیچکس نمی‌تواند برنامه نویسی را یک روزه یاد بگیرد. مسلط شدن بر این موضوع می‌تواند تا ماه‌ها و سال‌ها نیز طول بکشد. ما می‌توانیم اصول مربوط به آن را در یک هفته یاد بگیریم اما کسب مهارت در سایر جنبه‌ها به زمان نیاز دارد. برای حل برخی از مشکلات به صبر و تمرکز نیاز خواهید داشت. اگر کارهای خود را ناتمام رها می‌کنید یا حوصله تکمیل کردن آن‌ها را ندارید، یعنی برنامه نویسی برای‌تان مناسب نیست.

شما می‌ترسید
این موضوع برای افراد مبتدی است و برنامه نویسان باتجربه می‌توانند از این بخش بگذرند. افراد مبتدی از امتحان کردن مفاهیم دشوار می‌ترسند. من در گذشته از یاد گرفتن ساختمان داده درختی می‌ترسیدم. شما قطعاً با تمرینات درست می‌توانید بر ترس خود غلبه کنید. امتحان کردن مفاهیم جدید و دشوار هیچ ایرادی ندارد. ترسیدن عیب ندارد چون همه در بازه‌ای از زمان جای شما بوده‌اند. برای بالا رفتن از یک نردبان هزار پله باید اولین قدم را بردارید. اگر در برداشتن اولین گام با مشکل روبرو هستید، ممکن است برنامه نویسی برای شما مناسب نباشد.

خلاصه
هدف این مقاله از بین بردن انگیزه شما نیست. اگر به خودتان باور داشته باشید هیچکس جلودارتان نخواهد بود. همه ما روزهای بدی را تجربه کرده‌ایم. همه در ابتدای سفر خود تازه‌کار بودند اما با دنبال کردن تمرینات درست به یک فرد حرفه‌ای تبدیل شدند. به خودتان اعتماد داشته باشید و دلیل شروع کردن این حرفه را فراموش نکنید.

منبع: راکت

  • لیلا دانش