طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت های حرفه ای و فروشگاه اینترنتی و ارائه ی انواع خدمات سایتی و اینترنتی از قبیل سئو و ..می باشد

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت های حرفه ای و فروشگاه اینترنتی و ارائه ی انواع خدمات سایتی و اینترنتی از قبیل سئو و ..می باشد

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

10 اصل برتر طراحی وب
مانند عبارت "زیبایی در نگاه بیننده است" ، طراحی وب موثر توسط کاربران وب سایت و نه صاحبان وب سایت داوری می شود. عوامل زیادی وجود دارد که بر قابلیت استفاده یک وب سایت تأثیر می گذارد ، و این فقط مربوط به فرم نیست (چقدر خوب به نظر می رسد) ، بلکه عملکردی نیز دارد (استفاده از آن چقدر آسان است). اصول طراحی وب موثروب سایت هایی که به خوبی طراحی نشده اند ، تمایل به عملکرد ضعیفی دارند و معیارهای بهینه Google Analytics را ندارند (به عنوان مثال نرخ گزاف گویی بالا ، زمان کم در سایت ، صفحات کم در هر بازدید و تبدیل کم). بنابراین چه چیزی باعث طراحی وب خوب می شود؟ در زیر 10 اصل برتر طراحی وب را بررسی خواهیم کرد که وب سایت شما را از نظر زیبایی شناختی ، کاربردی ، جذاب و کارآمد وب سایت شما را خوشحال می کند.

 

طراحی وب سایت در تبریز

 

1. هدف
طراحی وب خوب همیشه متناسب با نیاز کاربر است. آیا بازدید کنندگان وب شما به دنبال اطلاعات ، سرگرمی ، نوعی تعامل هستند یا با تجارت شما ارتباط برقرار می کنند؟ هر صفحه از وب سایت شما باید هدف مشخصی داشته باشد و نیاز خاصی را برای کاربران وب سایت شما به بهترین وجه ممکن برآورده سازد.

2. ارتباطات
افرادی که در وب هستند تمایل دارند اطلاعات را سریع بخواهند ، بنابراین مهم است که به صورت واضح ارتباط برقرار کنید ، و اطلاعات خود را به آسانی بخوانید و هضم کنید. برخی از راهکارهای مؤثر در طراحی وب شما عبارتند از: سازماندهی اطلاعات با استفاده از عناوین و زیر عناوین ، استفاده از نقاط گلوله به جای جملات باد شدید ، و برش وافل.

3. انواع مختلف
به طور کلی ، فونت های Sans Serif مانند Arial و Verdana به راحتی بصورت آنلاین قابل خواندن هستند (قلم های Sans Serif قلم هایی به ظاهر امروزی هستند که بدون تزئینات تزئینی هستند). اندازه فونت ایده آل برای خواندن به راحتی آنلاین 16 پیکسل است و حداکثر 3 صفحه اصلی را در حداکثر اندازه 3 نقطه می چسبانید تا طراحی شما ساده تر شود.اصول طراحی وب موثر_سریف در مقابل تایپوگرافی Sans Serif

 

طراحی سایت در تبریز

 

 

4. رنگها
یک پالت رنگی که به خوبی فکر شده باشد می تواند مسیری طولانی را برای بهبود تجربه کاربر طی کند. رنگهای مکمل باعث ایجاد تعادل و هماهنگی می شوند. استفاده از رنگ های متضاد برای متن و پس زمینه باعث می شود خواندن روی چشم آسان شود. رنگهای پر جنب و جوش احساساتی را ایجاد می کنند و باید به صورت کم استفاده شوند (به عنوان مثال برای دکمه ها و فراخوانی به اقدامات). نکته آخر: فضای سفید / فضای منفی در ارائه ظاهری مدرن و بدون حاشیه به وب سایت شما بسیار مؤثر است.

 

 

5. تصاویر
یک تصویر می تواند هزار کلمه صحبت کند ، و انتخاب تصاویر مناسب برای وب سایت شما می تواند به موقعیت یابی برند و ارتباط با مخاطبان هدف شما کمک کند. اگر از عکس های حرفه ای با کیفیت بالا به صورت دستی برخوردار نیستید ، برای بالا بردن نگاه وب سایت خود ، برای خرید عکس های سهام در نظر بگیرید. همچنین استفاده از اینفوگرافیک ، فیلم و گرافیک را در نظر بگیرید زیرا این موارد می توانند در برقراری ارتباط بسیار موثرتر از حتی بهترین نوشتارهای متن باشند.

 

 

طراحی وب سایت  تبریز

 

6. پیمایش
پیمایش در مورد چگونگی انجام اقدامات آسان و حرکت در وب سایت شما برای افراد آسان است. برخی از تاکتیک ها برای ناوبری مؤثر شامل سلسله مراتب صفحه منطقی ، استفاده از خرده نان ، طراحی دکمه های قابل کلیک و پیروی از «قانون سه کلیک» است که به این معنی است که کاربران می توانند اطلاعات خود را در طی سه کلیک پیدا کنند.

 

7. طرح بندی مبتنی بر شبکه
قرار دادن محتوا به طور تصادفی در صفحه وب شما می تواند به ظاهر ناموزونی منجر شود که کثیف است. طرح بندی های مبتنی بر شبکه ، محتوا را به بخش ها ، ستون ها و جعبه هایی تنظیم می کنند که به سمت یکدیگر صف می شوند و احساس متعادل می شوند ، که منجر به طراحی بهتر وب سایت می شود.

 

8. طراحی الگوی "F"
مطالعات ردیابی چشم مشخص کرده است که افراد صفحه نمایش رایانه را با الگوی "F" اسکن می کنند. اکثر آنچه مردم می بینند در بالا و چپ صفحه و سمت راست صفحه نمایش به ندرت دیده می شود. به جای تلاش برای مجبور کردن جریان بصری بیننده ، وب سایت های طراحی شده به طور مؤثر با رفتار طبیعی یک خواننده کار می کنند و اطلاعات را به ترتیب اهمیت (از چپ به راست و از بالا به پایین) نمایش می دهند.اصول چیدمان وب موثر

 

9. زمان بارگیری
همه از وب سایتی متنفر هستند که بارگیری در سنین طولانی دارد. نکاتی که برای بار بارگذاری صفحه موثرتر است شامل بهینه سازی اندازه تصویر (اندازه و مقیاس) ، ترکیب کد در یک فایل مرکزی CSS یا JavaScript (با این کار درخواست HTTP را کاهش می دهد) و به حداقل رساندن HTML ، CSS ، JavaScript (فشرده شده برای افزایش سرعت بار آنها).

 

شرکت طراحی وب سایت در تبریز

 

10: موبایل دوستانه
اکنون دسترسی به وب سایت ها از دستگاه های مختلف با اندازه های مختلف صفحه عادی امری عادی است ، بنابراین مهم است که وب سایت شما دوستانه تلفن همراه داشته باشد. اگر وب سایت شما دوستانه تلفن همراه نیست ، می توانید آن را با یک طرح پاسخگو بازسازی کنید (این بدان معناست که وب سایت شما با عرض صفحه های مختلف تنظیم می شود) یا می توانید یک سایت اختصاصی برای موبایل (یک وب سایت جداگانه که به طور خاص برای کاربران موبایل بهینه شده است) بسازید.طراحی وب سازگار با موبایلایجاد یک وب سایت زیبا و کاربردی به سادگی با رعایت این عناصر طراحی بسیار آسان است. آیا طراحی وب سایت دارید که نیاز به بررسی یا بهینه سازی دارد؟ یا شاید ، شما در حال برنامه ریزی یک وب سایت هستید و به دنبال این هستید که طراحی را از سطح زمین به پایین بیاورید. در هر صورت ، این اصول طراحی وب موثر می تواند وب سایت شما را برای بازدید کنندگان جذاب تر ، مفید و به یاد ماندنی کند.

 

 

طراحی فروشگاه انترنتی در تبریز

 

 

  • لیلا دانش
  • ۰
  • ۰

پالت رنگ رنگی

Top 17 طراحی وب و روند UI برای 2019
روند طراحی وب سایت 2019
روند طراحی وب

رنگ روشن در همه جا است از زمینه های شیب دار تا پوشش تصویر روشن به انیمیشن هایی که از رنگ های متحرک استفاده می کنند، پالت های رنگی پر جنب و جوش همچنان برای به دست آوردن محبوبیت ادامه خواهند داشت.

حتی Pantone با اعطای یک رنگ روشن - مرجان زنده - به عنوان رنگ سال به اقدام می پردازد. اگر چه یک اسکن از طرح های فعلی نشان می دهد که بلوز روشن، مانند Spotify یا Secure Invest (بالا)، ممکن است محبوب ترین انتخاب باشد.

HTML Email Template Builder آنلاین

با استفاده از کارت پستال شما می توانید قالب های ایمیل را بدون هیچ گونه مهارت برنامه نویسی ایجاد و ویرایش کنید! شامل بیش از 100 جزء برای کمک به ایجاد قالب های ایمیل سفارشی سریعتر از همیشه قبل از. اکنون سعی کنید به صورت رایگان!

بیشترمحصولات دیگر رایاد بگیرید

بسیاری از این رنگ های روشن از دیگر روند طراحی تکامل یافته اند. Brights اولین بار با طراحی صاف شروع به محبوبیت نمود، رنگ های پر جنب و جوش با طراحی مواد را تغییر داد و در حال حاضر بعضی از این رنگ ها اشاره ای به نئون دارند.

چیز خوبی در مورد این روند طراحی این است که رنگ - هنگامی که شما دارای یک پالت - بسیار ساده است برای استقرار. شما لازم نیست که وب سایت خود را به طور کامل طراحی مجدد کنید تا این عنصر ترویج را به طراحی اضافه کنید.

طراحی احساسی

طراحی احساسی
روند طراحی احساسی

شما باید یک ارتباط با کاربران ایجاد کنید. این چیزی است که طراحان عاطفی در مورد آن هستند.

در سال 2019، وب سایت ها و برنامه هایی که این ارتباط عاطفی را ایجاد نمی کنند، از بین می روند . با توجه بهطراحی شاک ، ارتباطات عاطفی به چهار دسته اساسی تقسیم می شوند: شادی و غم، اعتماد و انزجار، ترس و خشم، و تعجب و پیش بینی. فکر کنید در مورد چگونگی محاسبه محتوای آن ها در این دسته بندی و استفاده از رنگ، تصویر و رابط کاربری برای اتصال بیشتر در آن سطح با کاربران.

هر عنصر بصری در طراحی نشانه ای برای کاربران در مورد چگونگی واکنش آنها می باشد. جنبش در برنامه دوچرخه، به عنوان مثال، نشان می دهد که حرکت؛ که باعث می شود کاربر بخواهد سوار شود همانطور که از نمونه Sprout نیز صادق است، یک چهره لبخند ایجاد تعامل مثبت با کاربران است. زن در تصویر خوشحال است و کاربران می توانند احساس کنند و می خواهند این احساسات را تقلید کنند.

عمق و تقریبا "عناصر طراحی" واقعی "

عمق و تقریبا "عناصر طراحی" واقعی "
عناصر طراحی واقعی
مدل های سه بعدی

در حالی که واقعیت مجازی واقعا برای همه قابل دسترسی نیست، تأثیرات آن در حال حاضر مشهود است.

طراحان بیشتر با اضافه کردن عناصر عمق و طراحی بیشتر احساسات واقعی یا تاکتیکی بیشتری نسبت به پروژه دارند. این شامل همه چیز از تصاویر (و حتی تصاویر متحرک) با یک نگاه سه بعدی بیشتر به حرکت اشکال یا محصولاتی است که کاربران به ظاهر میتوانند به آن دسترسی پیدا کنند و لمس کنند.

همانطور که طراحان بیشتر از این تکنیک ها استفاده می کنند، آنها بیشتر از حد معمول و بخش های مورد انتظار بیشتر از تجربه کاربر تبدیل می شوند. آنها همچنین شروع به نگاه واقعی و کمتر "VR-ish" می کنند.

هدفمند انیمیشن

هدفمند انیمیشن
انیمیشن

طراحی وب سایت ها با انیمیشن ها بسته بندی می شوند. اما باید به دلایلی وجود داشته باشد.

انیمیشن به کاربران بخش خاصی از طراحی را جذب می کند، به جذابیت و علاقه علاقه دارد یا داستان را می گوید. استفاده از انیمیشن در پروژه های وب برای ارائه عمیق درک به کاربران که با طراحی مشارکت دارند. (برای دیدن این انیمیشن در عمل از طریق هر دو مثال فوق کلیک کنید ... و در مورد چگونگی درک حس های خود فکر کنید)

طراحی سورئال و طراحی خلاصه

طراحی نامناسب
طراحی سورئال و طراحی خلاصه
طرح سورئال و طراحی انتزاعی
تصویر نابجا
مثال طراحی سورئال
طراحی سورئال
طراحی خلاقانه

با دنیای دیوانه ای که در آن زندگی می کنیم، طراحان بیشتر در حال ایجاد پروژه هایی هستند کهعناصری با ارزش تر و انتزاعی در آنها دارند. طراحی و طراحی انتزاعی سورئال به رشد و توسعه ادامه خواهد داد زیرا کاربران بیشتری این تجربیات را تقریبا، اما کاملا واقعی نمی خواهند.

به همین دلیل این روش طراحی، به ایده ارتباط عاطفی پی می برد : طراحی سورئال و طراحی انتزاعی برای کاربران ارتباطی فراهم می کنند که می توانند با شرایط خاص خود ارتباط برقرار کنند. (شاید به این دلیل که عناصر سورئالتر و انتزاعی بیشتری به کاربران اجازه می دهند تصویر خود را در داخل طراحی قرار دهند؟)

طراحی وب سایت در تبریز

این پروژه ها اغلب نمونه هایی هستند که برخی از انیمیشن ها، افراد یا چیزهایی را نشان می دهند و طبیعت تا حدودی بازیگری یا کارتونی هستند که کاربران بخواهند بخشی از آن باشند. هدف از پروژه های طراحی سورئال و انتزاعی حفظ یک سبک جدید است که کاربران را درگیر می کند. (ما فکر می کنیم که این روند به خوبی کار می کند و امیدواریم مقدار زیادی از آن را در سال آینده ببینید.)

حتی بیشتر صدای

رابط کاربری صوتی
رابط کاربر AI Voice

"گوگل، آهنگ مورد علاقه من را بازی کند."

در سال 2019 شما باید برای رابط های مکالمه طراحی کنید. با افزایش شمار افرادی که از دستگاههای هوشمند در خانه های خود استفاده می کنند، باید فکر کنید که چگونه طرح های شما با این دستگاه ها ارتباط برقرار می کنند و چگونگی ایجاد تجربیات کاربر که متناسب با نحوه استفاده مردم از وب سایت ها است.

تغییر بزرگی برای طراحان این است که چگونه کاربران با دستورات صوتی ارتباط برقرار می کنند و سپس با استفاده از کلیدواژه ها و اقدامات مرتبط با آن، نمونه اولیه را ایجاد می کنند.

و این باعث می شود همه مطالب در وب سایت شما بسیار مهم تر است. رابط های صوتی در وب سایت های "خواندن" برای اطلاعات و داده ها ریشه دارند. بنابراین متن متناقض بسیار مهم است. (این یک تغییر کاملا از تفکر بصری است.)

طراحی صفحه تنها باعث بازخورد می شود

طراحی صفحه تنها باعث بازخورد می شود
طراحی صفحه تنها
روند طراحی وب

همه این مدت طولانی نبود که ما اعلام کردیم که اسکرول مرده است. (ما قایق در آن یکی را، بدیهی است.)

طراحان بیشتر طرح های تک صفحه را با ویژگی های اسکرول جالب و داستان قرون وسطایی به کار خواهند گرفت تا کاربران را درگیر کند. طراحی صفحه تنها بر روی دستگاههای تلفن همراه و کوچکتر کار می کند، زیرا کاربران می توانند همه چیز را با تلاش برای حرکت به منو بدست آورند. و کاربران تلفن همراه - احتمالا بیشترین تعداد بازدید کنندگان وب سایت شما - به پیمایش عادت دارند.

این الگوی کاربری رو به رشد را نادیده نگیرید.

سئوی سایت درتبریز

طراحی تخت شبیه 3D

طراحی تخت شبیه 3D
3D طراحی تخت

ترمیم سه بعدی ارائه یک بروز رسانی برای طراحی مسطح است. نتیجه یک ترفند رابط 3D واقعی و مسطح است که پیچیده، بصری جالب و نشان دادن در همه جا است.

این مانند لمس واقعیت مجازی در طرح هایی است که نیازی به چیزی برای دیدن ندارند.

هنگامی که شما به روند عمیق تر نگاه می کنید، بسیاری از آنچه که آن را کار می کند عمق در لایه ها به همراه انیمیشن است. (ببینید چگونه روند طراحی چندگانه به یکدیگر تاثیر می گذارد؟)

بعضی از مردم این مفهوم را "عمیق مسطح" می نامند. اما ما فقط فکر می کنیم که این یک تکامل طبیعی طراحی مسطح است.

بی رحمانه کوچکتر جریان اصلی را دنبال می کند

بی رحمانه کوچکتر جریان اصلی را دنبال می کند
طرح توطئه گر
طراحی وحشیانه

به طوری که حداقل طرح ها بر روی اینترفیس های وب غلبه می کنند، بی رحمانه در حال برداشتن است. این ضدضعاف تمام طرح های روشن رنگ است. (شما می توانید بگوئید که یین آن یانگ است.)

بی رحمی بودن این کار توسط گروه نیلسن نورمن شرح داده شده است : "بی رحمتی در طراحی دیجیتال یک سبک است که عمدا تلاش می کند نگاه خام، تصادفی یا بی نظیر. این وب سایت های اولیه دهه 1990 را بازتاب می دهد (فکر می کنم Craigslist و گزارش Drudge). گاهی اوقات این جنبه از بی رحمی بودن به عنوان استخوان های استخوانی، سایت HTML تقریبا برهنه با لینک های آبی و متن تک رنگ Monofilm بیان می شود. "

و در حالی که چند نفر این سبک طراحی را به عنوان زیبا طبقه بندی می کنند، برای برخی از انواع محتوا جذابیت خاصی دارد. و با یک سبک و جسورانه، آن را قطعا تاثیر می گذارد زمانی که شما در یکی از این طرح ها تکان خوردن.

گرادیان بیشتر

گرادیان بیشتر
مثالهای گرادیان
گرایش طراحی روند

گرادیان روند رنگ چند منظوره است که در تقریبا هر نوع طراحی کار می کند. و این نشان می دهد که چند پروژه از آنها استفاده می کنند.

گرادیانها میتوانند رنگ تقریبی سرگرم کننده را به تقریبا هر الگوی طراحی اضافه کنند اما اغلب در پروژههایی که ممکن است کمی "هنری ضعیف" باشد برجسته شود. پس زمینه گرادیان می تواند یک راه سرگرم کننده برای شکستن عناصر متن یا برجسته کردن محتوای خاص باشد به عنوان Train Brain Body (بالای بالا)؛ برای عناصر متن مانند Orion؛ یا یک پس زمینه جالبی برای قرار دادن محصول ایجاد کنید، مانند Mel.

بزرگترین تغییر در استفاده از شیب ها به عنوان یک روند رنگی در سال 2019، این است که گرادیان یک تکنیک برجسته است که با انتخاب های رنگی درخشان مطابقت دارد، در حالی که در سال 2018 شیب بیشتر از ابزار پوشیدن عکس بود. در حال حاضر، این تکنیک محبوب اتاق خود را دارد.

چاپ تایپوگرافی / سرفس بیشتر

چاپ تایپوگرافی / سرفس بیشتر
چاپ تایپوگرافی
تایپوگرافی تایپوگرافی Serif Font

یکی از طراحان پرطرفدار طراحی سال 2019 ، تغییر به سبک های تایپوگرافی است.

قلمهای بیشتر serif، اسلبهای گرد و عناصر متن که به نظر می رسد احساس قدیم تر داشته باشند. به نظر می رسد که این سبک های پرنعمت خطوط متفکرانه و متفکرانه نسبت به بعضی از بی نظیر ترینها که در چند سال گذشته محبوب شده اند، به نظر می رسد.

حتی برخی از مارک های شناخته شده مانند Mailchimp (در بالا) به این سبک تایپوگرافی پرنعمت تبدیل شده اند.

بزرگترین عامل کمک به این روند طراحی رزولوشن صفحه نمایش در تمام دستگاه ها است. یک بار تصور می شد که بدون خطا، روی صفحه نمایش قابل خواندن است، اما با توجه به ضخامت های بالا و با کیفیت بالا، یک مسئله ای نیست.

فونت متغیر

طراحان بیشتر در سال 2019 از فونت های متغیری استفاده خواهند کرد تا وب را در بین دستگاه های قابل خواندن بیشتر مورد استفاده قرار دهند.

به گفته گوگل : "یک فونت متغیر مجموعه ای از سبک های استاد است، با یک استاد متداول (به طور معمول سبک فونت معمولی) و چند" محور "ثبت شده است که استاد مرکزی را به استادان دیگر مرتبط می کند. به عنوان مثال، محور وزن ممکن است یک سبک سبز سبک به سبک پیش فرض و از طریق به استاد سبک پررنگ متصل شود. سبک های فردی که می توانند در امتداد این محور قرار گیرند نمونه هایی هستند. "

در حالی که مفهوم فونت های متغیر OpenType ممکن است کمی بعضی از آنها را تهدید کند، آنها شروع به تبدیل شدن به جریان اصلی تر می کنند. آنها برای طراحی پاسخگو ساخته شده اند و می توانند پروژه های بیشتری را بر روی اندازه های مختلف روی صفحه نمایش نشان دهند.

فونت های متغیر، تمام انعطاف پذیری هایی که همیشه برای شما آرزو داشتند را فراهم می کند.

سه فونت متغیر برای امتحان:

تمرکز بر تجسم داده ها

تمرکز بر تجسم داده ها
تجسم داده ها
طراحی Infographics

به نظر می رسد همه جا به نظر شما یک بخش اطلاعاتی به عنوان بخشی از طراحی است.

تجسم داده ها یک راه جالب تر و قابل فهم برای ارائه اطلاعات پیچیده به کاربران است. این فرمت بصری برای همه چیز از اعداد به نقشه برای درک الگوریتم های پیچیده، توسط کاربران مورد علاقه است. این می تواند به افراد کمک کند محتوای را درک کند و به طرق مختلف به عنوان تصویر ثابت در پانل های پیمایش به عنوان یک انیمیشن یا بازی تعاملی کار می کند.

راه کار موثرتر آن است که اطلاعات خود را به یک داستان تبدیل کنید. ایجاد یک شروع، وسط و پایان، به طوری که کاربران دنبال سفر اطلاعات برای تکمیل درک است که امیدوارم در زمان طولانی تر در سایت و نرخ تبدیل بالاتر.

نوشتن برای UX

نوشتن برای UX
نوشتن برای UX
UX نوشتن

تمام طرح های خوب دارای عناصر پیام در قالب متن هستند. با استفاده از کاربران درخواست تجربیات معتبر وب، تمرکز بیشتری روی نوشتن برای UX وجود دارد.

تمام نسخه ها در وب سایت ها طراحی شده اند تا به کاربران کمک کنند تا با محصول یا سرویس ارتباط برقرار کنند و ارتباط برقرار کنند. روزهای سخت فروش رفته اند و محتویات مفید و عملی آن روز را به عهده دارند.

نوشتن خوب UX مفید و محترمانه از کاربر است. (به نظر خیلی ساده، درست است؟)

نوشتن UX بسیار مهم است، زیرا فضا، زمان یا کلمات زیادی برای گفتن به داستان خود ندارید. بنابراین، هر جمله باید منجر به نتیجه و هدف کاربر شود که مردم بخواهند آن را بخوانند. (به نظر می رسد کمی پیچیده تر، حو؟)

طراحی تقسیم صفحه نمایش رشد می کند

طراحی تقسیم صفحه نمایش رشد می کند
طرح تقسیم صفحه
تقسیم صفحه وب

شما ممکن است به یک موضوع در اینجا جلب کنید - طراحی وب سایت نیاز به جاذبه کاربران تلفن همراه است. به همین دلیل است که الگوهای تقسیم صفحه نمایش در حال ظهور هستند.

زیبایی شناسی صفحه نمایش تقسیم شده - جایی که یک صفحه نمایش دسکتاپ به دو پانل محتوا که به بلوک های محتوا عمودی در دستگاه های کوچکتر فرو می ریزد، راه قابل درک برای طراحی محتوا است که در سراسر دستگاه ها با یک UX نسبتا یکپارچه کار می کند.

در حالی که بسیاری از این طرح ها با صفحه نمایش های "کنار" که مشابه به نظر می رسید شروع می شود، طرح های بیشتری به تقسیم نامتقارن محتوای می پردازند. این می تواند سلسله مراتب بیشتری را در طراحی برای کاربران دسکتاپ ایجاد کند، با این مورد بزرگتر اهمیت بیشتری دارد. (این برای کاربران تلفن همراه در نظر گرفته شده است، زیرا اقلام در بالا به عنوان مهم تر درک شده است.)


  • لیلا دانش
  • ۰
  • ۰


10نکات عالی سئو که طراحی وب شما را بهبود میبخشد:


طراحی وب سایت بزرگ برای هر کسب و کار در تلاش برای پیدا کردن موفقیت آنلاین است مهم است، اما اگر وب سایت شانس رتبه بندی جستجوی خوب را نداشته باشد، تعداد بسیار کمی از افراد ممکن است آن را ببینند. برای جلوگیری از داشتن یک وب سایت که دوستانه موتور جستجوگر نیست، شما فقط باید برخی از اصول اساسی SEO و شیوه های توسعه محتوا را در نظر داشته باشید.


به عنوان یک طراح وب، من توجه زیادی به مسائلی که من با آنها روبرو شده ام و موضوعاتی را که دیگران با آن روبرو می شوند، در زمانی که وب سایت ها را با جستجوگرها در ذهن می برند شنیده ام. در اینجا 10 راهنمایی عالی SEO وجود دارد که می تواند شما را به طراحی وب سایت دوستانه تر موتور جستجوی بدون قربانی کردن خلاقیت و سبک خود هدایت کند.

طراحی وب سایت در تبریز

1. اطمینان حاصل کنید که ناوبری سایت شما موتور جستجو دوستانه است

با استفاده از فلش برای ناوبری در وب سایت شما می توانید اخبار بدی را بدانید، اگر از نحوه ساخت فضاهای فلش و وبگردی دوستانه مطلعنیستید موتورهای جستجو یک زمان بسیار دشوار را خزیدن وب سایت که از فلش استفاده می کند.

آمازون-ناوبری

CSS و جاوااسکریپت جاوااسکریپت می تواند تقریبا هر یک از اثرات فانتزی که شما دنبال آن هستید بدون به خطر انداختن رتبه بندی موتور جستجوی خود را ارائه دهد.

2. اسکریپت ها را خارج از سند HTML قرار دهید

هنگامی که شما برنامه نویسی وب سایت خود را انجام می دهید، مطمئن شوید که جاوا اسکریپت و CSS را خارج می کنید.

موتورهای جستجو یک وب سایت را از طریق آنچه در سند HTML قرار دارد مشاهده می کند. جاوا اسکریپت و CSS، اگر نه خارجی، می تواند چندین خط اضافی از کد را در اسناد HTML اضافه کند که در بیشتر موارد از محتوای واقعی جلوتر است و ممکن است آنها را کندتر کند. موتورهای جستجو دوست دارند تا به محتوا یک وب سایت در اسرع وقت دسترسی پیدا کنند.

3. از محتوا استفاده کنید که عنکبوت موتور جستجو می تواند بخواند

محتوا نیروی زندگی یک وب سایت است، و این چیزی است که موتورهای جستجو در آن قرار می گیرند. هنگام طراحی یک وبسایت، مطمئن شوید که ساختار مناسب برای محتوا (عنوان ها، پاراگراف ها و لینک ها) را در نظر بگیرید.

سایتهایی که محتوای بسیار کمی دارند، در نتایج جستجوی مبارزه می کنند و در اغلب موارد، اگر در برنامه ریزی های مناسب وجود داشته باشد، می توان از این امر جلوگیری کرد. برای مثال، از تصاویر برای متن استفاده نکنید، مگر اینکه از تکنیک جایگزینی متن تصویر پسزمینه CSS استفاده کنید.

4. طراحی URL های خود را برای جستجوی دوستانه

جستجوی URL های دوستانه نشانی اینترنتی نیستند که برای ردیابی سخت است، مانند رشته های پرس و جو. بهترین URL ها حاوی کلمات کلیدی هستند که به توصیف محتوای صفحه کمک می کند. مراقب باشید برخی از سیستم های مدیریت محتوا که از اعداد به طور خودکار تولید شده و کد خاص برای URL های صفحه استفاده می کنند. سیستم های مدیریت محتوا به شما توانایی سفارشی کردن و آدرس دهی وب سایت شما را برطرف می کنند.

5. صفحات بلوک را نمی خواهی موتورهای جستجو را بخواه

صفحات موجود در سایت شما ممکن است وجود داشته باشند که موتورهای جستجو را نمیخواهند که فهرست شوند. این صفحات می توانند صفحاتی باشند که به محتوای شما اضافه نمی شود، مانند اسکریپت های سمت سرور. این صفحات وب حتی می توانند صفحاتی باشند که شما برای تست طرح های خود در هنگام ساخت وب سایت جدید (که توصیه نمی شود، اما بسیاری از ما هنوز هم انجام می شود).

google robotics.txt

این صفحات وب را به روبات های وب نمایش ندهید. شما می توانید مسائل محتوای تکراری را با موتورهای جستجو و همچنین تراکم محتوا واقعی خود رقیق کنید، و این چیزها می تواند تاثیر منفی بر موقعیت های جستجوی وب سایت شما داشته باشد.

بهترین راه برای جلوگیری از اینکه برخی صفحات وب توسط عنکبوت های موتور جستجو نمایه شوند، استفاده از یک فایل robots.txtیکی از پنج فایل وب است که وب سایت شما را بهبود می بخشد .

اگر بخشی از وب سایت خود را که به عنوان یک محیط آزمایشی مورد استفاده قرار می گیرد، محافظت کنید یا با استفاده از محیط توسعه وب محلی مانند XAMPP یا WampServer ، از آن استفاده کنید .

6. ویژگی های تصویر Alt را نادیده نگیرید

اطمینان حاصل کنید که تمام altویژگی های تصویری شما توصیفی است. همه تصاویر به صفات مطلوب نیاز دارند تا 100٪ W3C سازگار باشند، اما بسیاری از این موارد با اضافه کردن هر متن به این نیاز پیروی می کنند. هیچ altصفت بهتر از altصفات نادرست نیست .

موتورهای جستجو altویژگی ها را خواند و ممکن است هنگام تعیین رعایت این صفحه به کلمات کلیدی یک نمایش جستجوگر، آنها را در نظر بگیرند. این احتمالا همچنین در رتبه بندی موتورهای جستجوی مبتنی بر تصویر مانند Google Images استفاده می شود.

در خارج از زاویه جستجوگر، altویژگی های تصویر به کاربرانی که نمیتوانند تصاویر را ببینند ، کمک کند.

سئوی سایت در تبریز

7. به روز رسانی صفحات با محتوای تازه

اگر وبسایت شما یک وبلاگ داشته باشد، ممکن است بخواهید اتاق را برای برخی از گزیدهای از آخرین پست ها که در همه صفحات وب خود قرار داده اید، در نظر بگیرید. موتورهای جستجو دوست دارند محتوای صفحات وب را از زمان به زمان تغییر دهند، زیرا نشان می دهد که این سایت هنوز زنده است و خوب است.

با تغییر محتوای، فرکانس خزنده بیشتر توسط موتورهای جستجو نیز می آید.

نمی خواهید پست های کامل را نشان دهید، زیرا این امر می تواند مسائل محتوای تکراری را ایجاد کند.

8. از متادیتای منحصر به فرد استفاده کنید

عناوین صفحه، توضیحات و کلمات کلیدی باید متفاوت باشند. چندین بار طراحان وب یک الگو برای یک وب سایت ایجاد کرده و فرایند تغییر متا داده را فراموش کرده و آنچه اتفاق می افتد این است که چندین صفحه از اطلاعات حفره های اصلی استفاده می کنند.

هر صفحه باید مجموعه داده های متا را داشته باشد؛ این تنها یکی از چیزهایی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک بهتر ساختار وب سایت را درک کنند.

9. استفاده از برچسب های عنوان درست

استفاده خوب از برچسب های عنوان در محتوای صفحه وب خود را. آنها موتورهای جستجو را با اطلاعات مربوط به ساختار سند HTML ارائه می دهند و اغلب در این تگ ها نسبت به سایر متن در صفحه وب بالاتر می شوند (به استثنای اینکه لینک ها ).

از <h1>برچسب برای موضوع اصلی صفحه استفاده کنید. از <h2>طریق <h6>برچسب ها به خوبی استفاده کنید تا سلسله مراتب محتوای را مشخص کنید و بلوک های محتوای مشابه را مشخص کنید.

من توصیه نمیکنم از <h1>برچسب های چندگانه در یک صفحه استفاده کنم تا موضوع اصلی شما رقیق نشود.

10. استانداردهای W3C را دنبال کنید

موتورهای جستجو به طور مرتب، کد تمیز را دوست دارند (چه کسی نمی کند؟). کد تمیز سایت را ساده تر می کند تا بتواند شاخص شود و می تواند عامل شاخصی برای ایجاد یک وب سایت باشد.

به دنبال استانداردهای W3C تقریبا شما را مجبور به نشانه گذاری معناشناختی می کند، که فقط می تواند برای SEO مناسب باشد.


  • لیلا دانش