طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت های حرفه ای و فروشگاه اینترنتی و ارائه ی انواع خدمات سایتی و اینترنتی از قبیل سئو و ..می باشد

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت های حرفه ای و فروشگاه اینترنتی و ارائه ی انواع خدمات سایتی و اینترنتی از قبیل سئو و ..می باشد

  • ۰
  • ۰

مگر اینکه در نیمه اول سال 2022 زیر سنگی پنهان شده باشید (اگر کسب و کار دارید بسیار بعید است)، می دانید که زمان های سختی در راه است - این در صورتی است که عواقب یک بیماری همه گیر طولانی مدت و جنگ در اوکراین وجود نداشته باشد. قبلاً تأثیر مضری بر سودآوری شما داشته است.

قلک و کمربند مفهومی مالی

وقت آن رسیده است که صاحبان مشاغل کوچک کمربند را در هر جایی که ممکن است سفت کنند - شاید در هر جنبه ای از بودجه خود، از جمله بازاریابی. البته، مانند بسیاری از شرکت های کوچک، ممکن است به هر حال بودجه بازاریابی سخاوتمندانه ای نداشته باشید، در این صورت این مقاله برای شما نیز مناسب است.

در آن، ما به شما نکات مفیدی می‌دهیم تا کسب‌وکارتان را در معرض دید عموم قرار دهید و مشتریان بالقوه را جذب کنید، بدون اینکه هزینه‌های بالای تبلیغات پولی و دیگر تاکتیک‌های بازاریابی کسب‌وکارهای بزرگ را بپردازید.

چالش های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک یا جدید

آیا شما یک کسب و کار تاسیس شده با بودجه بازاریابی محدود اداره می کنید یا شرکتی که نیاز به کاهش هزینه های بازاریابی دارد؟ یا در راه اندازی یک تجارت تازه کار هستید و دانش بازاریابی ندارید؟ در هر یک از این موارد، این مقاله باید مفید باشد.

بوکسور کوچک در برابر بزرگتر

به اندازه کافی معمول است که شرکت های کوچک و متوسط از تخصص بازاریابی بی بهره باشند و قدرت مالی لازم برای رقابت با برندهای بزرگ را نداشته باشند.

اگر این کار تجاری شما را تا یک سه راهی خلاصه می کند، در اینجا هشت ایده وجود دارد که به شما کمک می کند بدون نیاز به متخصصان بازاریابی داخلی به نتایج بازاریابی خیره کننده ای دست یابید - و بدون اینکه مبالغ بی پایانی را در کمپین های تبلیغاتی گران قیمت غرق کنید.

1) یک وب سایت برای کسب و کار خود ایجاد کنید

طرح بندی محتوای طراحی وب سایت گرافیک ورد

اولین ابتکار در لیست ما به یک دلیل عالی، یک وب سایت تجاری پایه و اساس بخش زیادی از فعالیت های بازاریابی کم هزینه شما خواهد بود. بدون وب سایت، توانایی های شما به طور قابل توجهی محدود خواهد شد.

دو یا سه دهه پیش، تبلیغات پولی از طریق چاپ، رادیو یا تلویزیون تنها راه اصلی برای بازاریابی یک تجارت بود. در حالی که کسب‌وکارهای سفارش پستی موفق به رونق می‌شوند، حضور فیزیکی در قالب یک فروشگاه یا دفتر در جایی که به راحتی برای مشتریان احتمالی قابل دسترسی باشد، هزینه زیادی داشت.

چرا این را ذکر می کنیم؟ خوب، صرفاً برای این است که اهمیت یک وب‌سایت تجاری را در نظر بگیرید، زیرا امروزه، یک وب‌سایت به کسب و کار شما حضور مؤثرتری نسبت به یک دفتر یا فروشگاه فیزیکی ارائه می‌دهد. طراحی وب سایت در تبریز

یک وب سایت ضروری است، نه داشتن یک وب سایت خوب

هنگامی که یک گزینه مطلوب بود، وب سایت کسب و کار ضروری شده است، و اگر شما آن را نداشته باشید، شرکت شما در یک نقطه ضعف مشخص قرار دارد. بنابراین اگر هنوز وب سایتی برای کسب و کار خود ندارید، چه چیزی شما را باز می دارد؟

اگر این یک مشکل مالی است، آیا متوجه شده اید که برخی از گزینه های اقتصادی وجود دارد، مانند نرم افزار کم هزینه برای کمک به شما در ساخت یک وب سایت بدون نیاز به طراحان حرفه ای؟ حتی اگر می خواهید تماس حرفه ای داشته باشید، لازم نیست هزینه زیادی کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید یک دستیار مجازی در یک کشور کم هزینه مانند فیلیپین استخدام کنید تا وب سایت خود را از راه دور با نرخ بسیار مقرون به صرفه توسعه دهد.

به جای اینکه نگران ناتوانی در خرید وب سایت برای کسب و کار خود باشید، ما قویاً پیشنهاد می کنیم که به طور جدی از خود بپرسید که آیا می توانید آن را نداشته باشید. وقتی همه مزایا و معایب در نظر گرفته می‌شوند، شگفت‌زده می‌شویم اگر تصمیم بگیرید که از حضور آنلاین جهانی که مطمئناً رقبای شما از آن سود می‌برند، محروم بمانید.

2) مسیر آسانسور خود را ایجاد کنید

مرد تجاری با اشاره به تابلوی شفاف با متن Elevator Pitch

بعداً در مورد بازاریابی از طریق یک وب سایت تجاری و سایر وسایل نقلیه آنلاین بیشتر کاوش خواهیم کرد. اما در حال حاضر، بیایید به موقعیت‌هایی نگاه کنیم که در آن فرصتی دارید که شخصاً در مورد تجارت خود صحبت کنید.

چه در رویدادهای اجتماعی معمولی و چه با شرکت در کنفرانس‌های تجاری از چنین فرصت‌هایی استفاده کنید، به یک آسانسور خوب نیاز دارید که هر زمان که کسی از شما در مورد شرکتتان سؤال می‌کند آماده باشید.

زمین آسانسور ندارید؟ سپس شرط می‌بندیم که شما بیش از یکی از آن لحظاتی را که آرزو می‌کردید متحمل شوید، متحمل شده‌اید. می‌دانید، وقتی به دنبال جملاتی می‌افتید و برای مدت طولانی در تلاش برای توضیح کسب‌وکارتان به گونه‌ای که برای دیگران منطقی باشد، نه برای خودتان، سر و صدا می‌کنید.

Elevator Pitch چیست؟

اگر تعجب می کنید، زمین آسانسور توضیح شفاهی مختصری از کسب و کار یا نام تجاری شما و مزایای آن است، به این دلیل که شما باید بتوانید همه آن را در مدت زمانی که طول می کشد تا چند طبقه بالا یا پایین بروید، از بین ببرید. در یک آسانسور

این بدان معنا نیست که شما باید خود را به معرفی کسب و کار خود به مردم تنها در هنگام استفاده از آسانسور محدود کنید. صرفاً تأکید بر این است که در هر کجا که هستید، نباید بیش از 90 ثانیه برای ارائه صدای خود نیاز داشته باشید زیرا این مدت زمان بهینه برای حفظ علاقه شنونده شما در نظر گرفته می شود.

جایی کهرای استفاده از آسانسور خود

بنابراین اگر زمین آسانسور منحصراً برای استفاده در آسانسور نیست، چه زمانی باید از آن استفاده کنید؟ توصیه می‌کنیم به‌جای نگه‌داشتن زمین آسانسور برای آن جلسات تصادفی با افرادی که ممکن است بخواهند آن را بشنوند، باید فعالانه به دنبال فرصت‌هایی برای استفاده از آن باشید.

البته، ما در اینجا از گسترش شبکه حرفه‌ای فیزیکی شما حمایت می‌کنیم، و این کار را انجام می‌دهیم زیرا شبکه‌سازی یک روش اثبات شده برای بازاریابی کم‌هزینه است.

با داشتن زمین آسانسور، آماده و آماده حرکت، بهتر است به دنبال فرصت های شبکه زیر باشید:

عضویت در نهادها یا سازمان های حرفه ای

نمایشگاه های تجاری

نمایشگاه ها و همایش های صنعتی

هر جای دیگری که احتمال دارد مشتریان احتمالی شما جمع شوند

3) وبلاگ نویسی را شروع کنید

جوان با کلمات رسانه های اجتماعی در پس زمینه

یکی از دلایلی که ما به شدت توصیه می کنیم که در یک وب سایت تجاری سرمایه گذاری کنید، به دلیل فرصت هایی است که برای شرکت در بازاریابی ارگانیک فراهم می کند. اگر تعجب می کنید که این به چه معناست، بازاریابی ارگانیک شامل استفاده از استراتژی های بازاریابی دیجیتال است که شامل پرداخت هزینه برای تبلیغات نمی شود.

یکی از این استراتژی ها میزبانی یک وبلاگ تجاری در وب سایت شما و تولید پست ها یا مقالات منظم برای ارائه اطلاعات مفید برای مشتریان، مشتریان احتمالی و بازدیدکنندگان سایت است.

اگر سخت کار می‌کنید، یا از کسی دارید که برای بهینه‌سازی پست‌های وبلاگتان برای موتورهای جستجو سخت کار می‌کنید، زمان زیادی طول نمی‌کشد تا افراد شروع به ورود به سایت شما کنند، در ابتدا تنها به قصد خواندن پست‌های شما.

از آنجا، با محتوای باکیفیت، استراتژی پیوند مناسب، و فراخوان‌های مناسب برای اقدام در پایان پست‌های شما، برخی از این بازدیدکنندگان سایت شروع به تعامل منظم با شما می‌کنند و علاقه آنها به محصولات یا خدمات شما افزایش می‌یابد. .

چگونه به مهارت های وبلاگ نویسی دسترسی پیدا کنید اگر آنها را ندارید

وبلاگ نویسی تجاری فعالیتی است که هدف آن این است که شما را به عنوان یک مرجع قابل اعتماد و آگاه در جایگاه خود معرفی کند و وب سایت شما را به نقطه توقف ضروری برای افرادی تبدیل کند که به چیزهایی که شما ارائه می دهید نیاز دارند.

همانطور که گفته شد، نگهداری صحیح یک وبلاگ زمان بر است و به مجموعه مهارت خاصی نیاز دارد که شامل تخصص نوشتن و دانش بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می شود.

اما اگر فاقد مهارت های لازم برای نوشتن پست های وبلاگ جذاب و جذاب، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و انجام سایر وظایف سئو هستید، نگران نباشید. این روزها راهنما همیشه در دسترس است زیرا دستیاران مجازی زیادی وجود دارند که در خدمات سئو و تولید محتوا از راه دور ارائه می شوند.

این متخصصان که اغلب در کشورهایی مانند فیلیپین مستقر هستند، می توانند با نرخ های بسیار پایین تر از دستیاران مجازی غربی کار کنند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا یک وبلاگ حرفه ای با محتوای با کیفیت بالا و نتایج SEO خوب ایجاد کنید تا کسب و کار خود را در رتبه بالایی در گوگل و موتورهای جستجوی مشابه قرار دهید.

4) از مشتریان خوشحال درخواست معرفی کنید

کلمه ارجاع در مکعب چوبی

تبلیغات دهان به دهان شاید اولین روش بازاریابی بود و در توانایی آن برای به دست آوردن نتیجه ماندگار است. یکی از مهمترین مزایای آن این است که نیازی به هزینه ندارد و برای مشاغلی با بودجه بازاریابی کم مناسب است.

بهتر از این، می‌توانید از طریق کانال‌های آنلاین و آفلاین درخواست معرفی کنید، بنابراین این یکی از استراتژی‌های بازاریابی است که می‌توانید دنبال کنید، حتی اگر هنوز وب‌سایت تجاری خود را ایجاد نکرده‌اید. سئو سایت در تبریز

به محض اینکه خود را از یک محصول یا خدمات راضی می‌دانند، بیشتر مردم تمایل دارند که ارائه‌دهنده را به مخاطبین، همکاران و دوستان خود توصیه کنند. با این حال، آنها لزوماً این کار را انجام نمی دهند مگر اینکه از آنها خواسته شود.

شاید نگران این هستید که از مشتریان خود درخواست ارجاع دهید، اما واقعاً نباید این کار را انجام دهید. در هر صورت، راه‌ها و روش‌هایی برای انجام آن با حداقل ناراحتی وجود دارد.

برای مثال، در حالی که درخواست حضوری موثرترین و از نظر اخلاقی صحیح ترین رویکرد است، اگر ترجیح می دهید پس از فروش درخواست ارجاع را به مشتری راضی ایمیل کنید، هیچ چیز مانع شما نمی شود.

حتی می توانید یک متن استاندارد به فاکتورها یا سایر اسناد ارتباطی خود اضافه کنید که به گیرندگان یادآوری می کند که همیشه از دریافت ارجاعات خوشحال هستید. اینها لزوما بهترین روش برای درخواست ارجاع نیستند، اما اگر نتوانید خود را مجبور به درخواست ارجاع به صورت حضوری یا تلفنی کنید، قابل انجام هستند.

5) بروشور و بروشور ایجاد کنید

طرح بروشور پس زمینه انتزاعی دایره مدرن

در این عصر دیجیتال، به راحتی می توان کاربرد برخی از تکنیک های بازاریابی قدیمی را از دوران قبل از اینترنت فراموش کرد و این واقعیت را نادیده گرفت که امروزه می توانید از آنها چه به صورت آنلاین و چه آفلاین با کمی تطبیق استفاده کنید.

به عنوان مثال، ایجاد بروشور یا بروشور برای تبلیغ کسب و کار، محصولات یا خدمات آن، هزینه بسیار کمتری نسبت به اجرای کمپین های تبلیغاتی پولی دارد، و این یک شکل فوق العاده همه کاره از بازاریابی است.

ببینید، چون بروشورها و آگهی‌های امروزی به صورت دیجیتالی ایجاد می‌شوند، می‌توانید آن را توزیع کنیدبه صورت الکترونیکی، نسخه‌های چاپی را برای توزیع از طریق پست، توزیع یا در دسترس قرار دادن در مکان‌های آفلاین مانند محل کسب‌وکارهای دوستانه چاپ کنید.

چگونه بروشورها و بروشورهای خود را طراحی کنید

اگر در نوشتن متن تبلیغاتی و طراحی بصری مهارت دارید، ایجاد بروشور تقریباً هیچ هزینه ای ندارد و این روزها حتی نیازی به ارسال اسناد خود به یک چاپگر محلی ندارید. در عوض، می توانید خودتان آنها را چاپ کنید.

از سوی دیگر، اگر فکر نمی‌کنید که توانایی ایجاد یک بروشور یا بروشور چشم‌نواز و جذاب را ندارید، مشکلی برای پیدا کردن یک دستیار مجازی با مهارت‌های مناسب برای توسعه اسناد تبلیغاتی خود ندارید.

البته این گزینه برای شما هزینه کمی دارد. با این وجود، در مقایسه با هزینه های لازم برای تبلیغات پولی، حتی حفظ طولانی مدت یک دستیار مجازی با مهارت های طاحی بروشور بسیار مقرون به صرفه تر است.

6) به گروه های رسانه های اجتماعی بپیوندید و ایجاد کنید

اجازه دهید به طور خلاصه به یک روش بازاریابی که منحصراً برای استفاده آنلاین در دسترس است، یعنی رسانه های اجتماعی بازگردیم. البته، همه می‌دانند که فیس‌بوک به نامی جهانی در رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است و لینکدین نیز به عنوان یک مکان ملاقات دیجیتال برای افراد حرفه‌ای شهرت جهانی پیدا کرده است.

حضور در این پلتفرم‌ها و سایر پلتفرم‌ها می‌تواند گزینه‌های موجود برای تلاش‌های بازاریابی کم‌هزینه شما را تقویت کند. در حالی که این یک واقعیت شناخته شده است، بسیاری از کسب و کارها فقط بر ایجاد پروفایل ها و صفحات تجاری در سایت های رسانه های اجتماعی تمرکز می کنند. در همین حال، پرورش فالوور در گروه‌های فیس‌بوک و لینکدین یک بازی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود.

در مورد انتخاب گروه های کاربری مناسب رسانه های اجتماعی

برای مثال، در واقعیت، گروه‌های فیس‌بوک برای کسب و کار شما و معرفی شما به عنوان یک منبع معتمد دانش در حوزه کاریتان، طلایی هستند.

به طور طبیعی، شما باید گروه هایی را شناسایی کرده و به آن بپیوندید که بسیار مرتبط با فعالیت تجاری شما هستند، با عضویت هایی که از مشتریان بالقوه بسیاری تشکیل شده است. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما آلات موسیقی می فروشد، پیوستن به یک گروه عکاسی فایده ای ندارد.

خوشبختانه، فیس بوک، به ویژه، خانه هزاران گروه است که تقریباً روی هر موضوع قابل تصوری متمرکز شده اند. اگر خوش شانس باشید، ممکن است یکی با ده ها هزار عضو مرتبط با جایگاه تجاری شما پیدا کنید.

نکات سریع برای موفقیت با گروه های رسانه های اجتماعی

با پیوستن به گروه‌های کاربری در فیس‌بوک یا سایر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن دانش خود - اما بدون ایجاد پست‌های هرزنامه که احتمالاً حذف می‌شوند - می‌توانید اعتبار کسب کنید و مشتریان جدیدی را برای محصولات یا خدمات خود بدون هزینه جذب کنید.

البته توجه داشته باشید که بازاریابی از طریق گروه های رسانه های اجتماعی می تواند حتی موثرتر باشد اگر وب سایت و وبلاگی داشته باشید که بتوانید اعضای گروه را به بازدید از آن دعوت کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که هنگامی که فالوورهای شما در فیس بوک (یا یک پلتفرم مشابه) افزایش یابد، برای راه اندازی گروهی از خود، هزینه زیادی خواهید داشت. به عنوان مثال، یک گروه فیس بوک برای افزایش اندازه و وسعت پایگاه مشتریان بالقوه شما از یک نمایه مختصر برند یا حتی یک صفحه تجاری در فیس بوک مؤثرتر خواهد بود.

7) ویدیوهای YouTube ایجاد کنید

لوگوی یوتیوب روی صفحه نمایش مک بوک.

چندی پیش بود که محتوای بازاریابی آنلاین باید مبتنی بر متن باشد تا موثر باشد. خوشبختانه، ظهور یوتیوب (و سایت‌های مشابه برای محتوای ویدیویی) و بهبود گسترده کیفیت دوربین‌های ویدئویی دیجیتال و گوشی‌های هوشمند که در سال‌های اخیر رخ داده است، همه اینها را تغییر داده است.

ایجاد ویدیو فواید متعددی دارد، هم برای تلاش های بازاریابی کسب و کار شما و هم برای افرادی که محتوای شما را مصرف می کنند. اینجا تنها تعداد کمی از آنها هستند:

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند ویدیو را به جای محتوای متنی مصرف کنند.

بازاریابی ویدیویی عنصری از تنوع را به محتوای دیجیتال شما اضافه می کند.

حتی اگر وب‌سایت تجاری ندارید، می‌توانید در یوتیوب فالوور ایجاد کنید.

می توانید محتوای ویدیویی را به همان اندازه که دوست دارید ساده و سرراست یا پیچیده و هنرمندانه بسازید.

هرچه ویدیوهای شما بازدید بیشتری داشته باشند، احتمال جذب بینندگان جدید بیشتر می شود.

محتوای بازاریابی ویدیویی می تواند برای کاربران اینترنت موبایل در دسترس تر و راحت تر باشد. به عنوان مثال، مشاهده یک ویدیو آسان تر از خواندن مقاله در صفحه تلفن همراه است، به خصوص اگر کاربر در حال حرکت در حین مصرف محتوا باشد.

همچنین، مانند بروشورها و بروشورها، اگر چنین چیزی برای شما مناسب نیست، یا کسی را در کسب و کار خود ندارید، به راحتی می‌توانید دستیاران مجازی با مهارت‌های مناسب برای ایجاد ویدیو پیدا کنید. در نتیجه، می‌توانید ویدیوهایی با ظاهری حرفه‌ای ایجاد کنید، یا حتی یک وبلاگ ویدیویی (VLOG) با هدف قرار دادن مشتریان بالقوه راه‌اندازی کنید، بدون اینکه هزینه زیادی برای تولید صرف کنید.

8) با اینفلوئنسرها تماس بگیرید

پس از صحبت در مورد اینکه چگونه پست‌های وبلاگ، فعالیت در گروه‌های کاربری رسانه‌های اجتماعی و ویدیوهای YouTube می‌توانند اعتبار و اعتبار را ایجاد کنند، ذکر این نکته منصفانه است که اگرچه می‌توانند بسیار مؤثر باشند، اما تأثیرات آن فوری نیست. در واقع، دستیابی به نتایج مثبت قابل توجهی از این موارد ممکن است ماه ها یا حتی بیشتر طول بکشداستراتژی ها.

از سوی دیگر، اگر بتوانید از افرادی که قبلاً متخصصان مورد اعتماد هستند، در موضوعات مرتبط با حوزه کسب و کار خود که معمولاً در رسانه های اجتماعی به عنوان تأثیرگذار شناخته می شوند، کمک بگیرید، می توانید آگاهی از برند خود را بسیار سریعتر افزایش دهید.

اینفلوئنسرهای مستقر معمولاً محصولات شما را بررسی می کنند و یافته های خود را چه در محتوای ویدیویی یا متنی، در فیس بوک و پلتفرم های رسانه های اجتماعی مشابه منتشر می کنند. به عنوان جبران، احتمالاً فقط نیاز دارید که اینفلوئنسر انتخابی خود را با برخی محصولات یا خدمات رایگان ارائه دهید. این همان چیزی است که بازاریابی تأثیرگذار را به روشی عملی و سریع دیگر برای به دست آوردن برند با هزینه بسیار کمتر از تبلیغات پولی تبدیل می کند.

بازاریابی کم‌هزینه: ارزان، اما نه همیشه آسان

هشت مثال بررسی شده در این مقاله تنها تعدادی از روش های بازاریابی ممکن است که یک کسب و کار کوچک می تواند برای جلوگیری از هزینه های بالای تبلیغات پولی استفاده کند. با این حال، به ناچار یک معامله وجود دارد.

به عنوان مثال، اگر یک رشته مشترک وجود داشته باشد که همه این استراتژی ها را به هم متصل کند، این تلاشی است که شما و تیمتان باید برای بهره برداری موثر از آنها انجام دهید.

خبر خوب این است که هزینه پایین اجرای آنها به حدی است که ممکن است بتوانید از عهده سرمایه گذاری در یک کمک پولی کمی برآیید. این بدان معنا نیست که شما نیاز به استخدام یک بازاریاب تمام وقت یا پاره وقت، تولید کننده محتوا یا طراح گرافیک دارید. در عوض، چرا با Virtual Done Well در مورد استخدام یک دستیار مجازی با مهارت های لازم برای کمک به شما صحبت نکنید؟

متخصصان بازاریابی مجازی در Virtual Done Well

از اینکه بسیاری از VAهای ما چقدر همه کاره هستند شگفت زده خواهید شد. در واقع، ما حتی می‌توانیم شما را با یک دستیار مجازی مطابقت دهیم که می‌تواند در بازاریابی کم‌هزینه از شما پشتیبانی کند و در انجام وظایف عمومی‌تر مدیریت کسب‌وکار به شما کمک کند.

البته، او سوار هیچ آسانسوری برای ارائه زمین از طرف شما نخواهد شد، اما تا زمانی که بتوان آن را از راه دور انجام داد، هیچ چیز دیگری ممنوع نیست.

ما فکر می کنیم که از مقرون به صرفه بودن کار با یک، دو یا چند دستیار مجازی ما نیز شگفت زده خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با یکی از اعضای تیم مدیریت VA ما تماس بگیرید و چت کنید.

در Virtual Done Well، ما افرادی آماده و قادر به کمک به شما برای بازاریابی کسب و کار خود بدون استفاده از تبلیغات پرهزینه داریم، بنابراین اگر می‌خواهید بازاریابی ارگانیک را جدی بگیرید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

منبع

  • ۰۲/۱۱/۱۵
  • لیلا دانش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی