طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت های حرفه ای و فروشگاه اینترنتی و ارائه ی انواع خدمات سایتی و اینترنتی از قبیل سئو و ..می باشد

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت های حرفه ای و فروشگاه اینترنتی و ارائه ی انواع خدمات سایتی و اینترنتی از قبیل سئو و ..می باشد

  • ۰
  • ۰

طراحی وب سایت


طراحی سایت چیست و روش های مختلف طراحی وب


اگر شما به عنوان یک شخص دارای کسب و کار به دنبال راهکار های مختلف و مناسب برای یک طراحی سایت  ایده آل هستید ، این مقاله شما را در طراحی سایتی حرفه ای و مناسب راهنمایی می کند .

 

شما امکان دارد به دنبال تعریفی از عبارت طراحی سایت باشید یا می خواهید با انواع صفحات وب در طراحی سایت آشنا شوید

یا میخواهید بدانید که یک طراح سایت، چگونه یک سایت اینترنتی را طراحی می کند و ....

یا میخواهید بدانید که چگونه یک سایت حرفه ای وایده آل راطراحی کنید وبا روش های آن آشنا شوید و...

پس ما را تا پایان این مقاله همراهی فرمایید.

 

سایت چیست؟

سایت، خود شما، سخنان تان، دانش شما، حرفه شما، شرکت شما و ... در دنیای مجازی است. سایت دقیقا خود شما در دنیای دیجیتالی و اینترنتی هستید. البته بزرگترین مزایا و تفاوت سایت رقابت

سایت های مختلف به این دلیل با یکدیگر فرق دارند که صاحبان آنها با یکدیگر فرق دارند. یک فرد ممکن است در دنیای واقعی کتاب فروش باشد و شخص دیگر، یک خبرنگار. هر دوی این ها در دنیای مجازی و اینترنتی، سایت هایی را اداره خواهند کرد که بازتاب تفکرات، شغل و حرفه و دانش آن هاست. و به همین دلیل سایت ها با یکدیگر متفاوت می باشند.

 

طراحی سایت چیست؟

واژه طراحی سایت، عملا برای ساخت یک سایت استفاده می شود. چیزی که تفاوت میان سایت ها را بیشتر از هر چیزی مشخص می کند،  نوع طراحی سایت افراد نیست بلکه محتوا و درون وب سایت ها است. بعنوان مثال، یک طراح سایت، می تواند یک طرح از سایت خود را با کمی تغییرات ، برای پیاده سازی دو تا از سایت های مختلف خود استفاده کند. طرح این دو سایت، دقیقا یکی است ولی چیزی که باعث  تفاوت اساسی بین این دو سایت می شود ، نوع طراحی آن ها  نیست بلکه موضوعات این دو سایت است .

شاید شما قدری با این شرحی که از طراحی سایت کرده باشم را موافق نباشید ولی اجازه دهید مثال در این مورد را خدمتتان عرض کنم مثلا سایتی مثل سایت دیوار را در نظر بگیرید. طراحی و برنامه نویسی این سایت برای افزودن آگهی رایگان کاربران برای آن در نظر گرفته شده است، خوب فرض کنید سایتی مشابه سایت دیوار ساخته شود که فقط برای خرید و فروش  خودرو ها در نظر گرفته شده است، همانند سایت باما.  در این صورت به نظرشما این جمله درست نیست که ما فرض را بر این بگیریم که قسمت زیاد و مهم  تفاوت میان سایت ها ،  نوع مطالب و محتویات درونی آن هاست نه طراحی ...

البته من به هیچ وجه، جنبه روانی شباهت ها را رد نخواهم کرد. اگر سایت خرید و فروش خودرو، دقیقا از لحاظ گرافیکی، مشابه سایت دیوار باشد، کاربران به سرعت آن را متوجه خواهند شد.

 

 

 

طراحی سایت با جوملا و وردپرس

 

روش های مختلف طراحی سایت

برای طراحی یک سایت اینترنتی، معمولا روش های مختلفی استفاده می شود که در زیر به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

١استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان و آماده نظیر wordpress و joomla

٢استفاده از طراحان و برنامه نویسان وب سایت برای طراحی سایت سفارشی

بله. برای طراحی سایت، تنها دو گزینه پیش روی شماست. استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده نظیر جوملا  و وردپرس و یا استفاده از برنامه نویسان و طراحان سایت برای پیاده سازی یک سایت سفارشی است، بودجه و نوع پروژه به شما کمک خواهد کرد تا از یکی از روش های فوق، برای پیاده سازی و ساخت وب سایت تان، استفاده نمایید. چنانچه شما بودجه کافی برای ساخت وب سایت را ندارید، پیشنهاد ما به شما، استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده برای وب سایت است.

البته ممکن است پروژه شما، به هیچ وجه قابل پیاده سازی از طریق سیستم های مدیریت محتوای رایگان نظیر جوملا  یا وردپرس نباشد. بعنوان مثال، یک سایت اینترنتی همانند دیوار، بصورت کاملا سفارشی طراحی، برنامه نویسی  و پیاده سازی شده است و با هیچ افزونه ای از جوملا یا وردپرس، قابل پیاده سازی نمی باشد. بودجه شما هر چقدر که باشد، شما برای راه اندازی یک سایت اینترنتی نظیر سایت دیوار، نیاز به برنامه نویسان و طراحان وبسایت، خواهید داشت تا سایت شما را بصورت کاملا سفارشی و اختصاصی، برای شما راه اندازی نمایند.

 

 

در پایان این مقاله ذکر این موضوع ضروری است که سایت های اینترنتی بزرگی مانند سایت های فیسبوک، آپارات، یوتیوب، گوگل، مایکروسافت، لینکدین و ... همه، کاملا بصورت سفارشی و اختصاصی، طراحی، برنامه نویسی و پیاده سازی شده اند و سیستم های رایگان و آماده، تنها برای مقاصد کوچکتری مورد استفاده قرار می گیرند.

 

  • ۹۷/۰۶/۲۶
  • لیلا دانش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی