طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت های حرفه ای و فروشگاه اینترنتی و ارائه ی انواع خدمات سایتی و اینترنتی از قبیل سئو و ..می باشد

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت های حرفه ای و فروشگاه اینترنتی و ارائه ی انواع خدمات سایتی و اینترنتی از قبیل سئو و ..می باشد

  • ۰
  • ۰

بازاریابی به شرکت و محصول یا خدمات شما اطلاع رسانی می کند و آنها را جذب می کند. از سوی دیگر، فروش مستقیماً با مشتریان احتمالی کار می کند تا ارزش راه حل شرکت برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان را تقویت کند.

 

ساده به نظر می رسد، درست است؟

در حالی که این دو عملکرد تجاری متفاوت هستند، اما هر دو هدف مشترکی دارند: جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان و در نهایت ایجاد درآمد. گزارش وضعیت ورودی سال 2018 نشان داد که سازمان‌هایی که دارای توافقنامه سطح خدمات (SLA) بین بازاریابی و فروش هستند، سه برابر بیشتر احتمال دارد که مؤثر باشند - اما در کمال تعجب، تنها 26 درصد از پاسخ‌دهندگان SLA رسمی دارند.

بنابراین، این واحدهای تجاری چه کاری انجام می دهند و آیا می توانند با هم کار کنند؟ بیایید تفاوت بین فروش و بازاریابی را رمزگشایی کنیم و یاد بگیریم که چگونه این دو را همسو کنیم.

طراحی سایت در تبریز
 

تفاوت بین فروش و بازاریابی
فروش و بازاریابی دو عملکرد تجاری در یک سازمان هستند - هر دو بر تولید سرنخ و درآمد تأثیر می گذارند. اصطلاح فروش به کلیه فعالیت هایی اطلاق می شود که منجر به فروش کالا و خدمات می شود. و بازاریابی فرآیند علاقه مند کردن مردم به کالاها و خدماتی است که به فروش می رسند.

فروش اصطلاحی است که برای توصیف فعالیت هایی که منجر به فروش کالا یا خدمات می شود استفاده می شود. فروشندگان مسئول مدیریت روابط با مشتریان بالقوه (بالقوه) و ارائه راه حلی برای مشتریان بالقوه هستند که در نهایت منجر به فروش می شود.

و بازاریابی شامل تمام فعالیت هایی است که به ایجاد علاقه در کسب و کار شما کمک می کند. بازاریابان از تحقیقات و تحلیل بازار برای درک منافع مشتریان بالقوه استفاده می کنند. بخش های بازاریابی مسئول اجرای کمپین هایی برای جذب افراد به برند، محصول یا خدمات کسب و کار هستند.

چند تفاوت کلی بین بازاریابی و فروش وجود دارد. برای مثال، بازاریابی تلاش‌های خود را بر عموم مردم یا گروه‌های بزرگ‌تری از مردم متمرکز می‌کند، در حالی که فروش، گروه‌های کوچک‌تری از مردم یا زیرمجموعه‌های عموم را هدف قرار می‌دهد.

اما، این دو عملکرد تجاری چگونه متفاوت هستند؟

بازاریابی در مقابل فروش
برای ایجاد یک مشارکت منسجم بین بازاریابی و فروش، باید عناصر اصلی هر بخش را درک کنیم.

چه در حال نوشتن یک برنامه بازاریابی یا فروش باشید، هر دو شامل جزئیاتی در مورد تاریخچه شرکت و اهداف و ابتکارات کلی آن هستند. سپس برنامه‌ها به جنبه‌هایی از طرح می‌پردازند که برای هر بخش خاص است.

طرح بازاریابی مشخص می کند که محصول چیست، قیمت آن، به چه کسی فروخته می شود و کجا فروخته خواهد شد. این به عنوان 4Ps بازاریابی نیز شناخته می شود: محصول، قیمت، مکان و

انحصار دوگانه در صنعت تبلیغات دیجیتال

. اهداف تعیین می‌شوند، کانال‌های بازاریابی انتخاب می‌شوند و بودجه‌ای برای کمپین‌هایی که تیم بازاریابی قصد دارد دنبال کند، در نظر گرفته می‌شود.

برنامه های فروش شامل جزئیاتی در مورد فرآیند فروش، ساختار تیم، بازار هدف و اهداف است. بعلاوه، طرح فروش، برنامه عملیاتی، ابزارها و منابعی را که برای هدف قرار دادن این اهداف مورد استفاده قرار خواهند گرفت، مشخص می کند.

اهداف
اهداف کلیدی که بازاریابی و فروش تعیین می کنند چیست؟ تمرکز اصلی هر دو بخش برای کسب درآمد برای شرکت است.

هدف اصلی بازاریابی، بزرگ جلوه دادن و تبلیغ شرکت، محصول یا خدمات و برند است. بخش‌های بازاریابی مسئول قیمت‌گذاری محصولات و اطلاع‌رسانی چگونگی رفع نیازها و خواسته‌های مشتریان توسط محصول هستند. و اهداف آن اغلب طولانی‌مدت هستند زیرا کمپین‌ها می‌توانند در طول چندین ماه ادامه داشته باشند.

برای فروش، تمرکز بر رسیدن به سهمیه ها و اهداف حجم فروش است - و اینها معمولا کوتاه مدت هستند. اهداف فروش اغلب ماه به ماه اندازه گیری می شوند. اهداف تعریف می‌شوند و مدیریت فروش محاسبه می‌کند که بخش، تیم‌ها و فروشنده‌های فردی برای رسیدن به هدف کلی چقدر باید بفروشند.

ابزارها و منابع
پایگاه داده CRM ابزاری است که می تواند توسط فروش، بازاریابی و شرکت به طور کلی مورد استفاده قرار گیرد. پایگاه داده به همه بخش ها کمک می کند تا روابط با مخاطبین را مدیریت کنند، مهم نیست که در کدام مرحله از چرخه حیات مشتری قرار دارند.

رسانه های اجتماعی نیز می توانند توسط هر دو واحد تجاری مورد استفاده قرار گیرند. برای بازاریابی می توان از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محتوا و برای فروش به عنوان بخشی از استراتژی فروش اجتماعی استفاده کرد.

به علاوه، ابزارهایی وجود دارند که برای هر بخش خاص هستند.

ابزار بازاریابی
بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)
ابزار بهینه سازی موتور جستجو (SEO).
ابزار مدیریت پروژه
نرم افزار گزارش دهی
ابزار تولید محتوا
ابزار فروش
اپلیکیشن جلسات
ابزار اسناد
نرم افزار صدور فاکتور
ابزار مدیریت ایمیل
نرم افزار مدیریت موجودی و سفارش
معرفی منابع به استراتژی بازاریابی یا فروش به ویژه به فناوری جدید وابسته است. به عنوان مثال، هوش مصنوعی و چت زنده ابزارهای جدیدتری هستند که بازاریابی و فروش می توانند از آنها برای توسعه روابط با سرنخ ها استفاده کنند. این نوع ارتباط شخصی‌شده تا همین اواخر امکان‌پذیر نبود و شرکت‌ها می‌توانند نرم‌افزار و فناوری جدید را در زمان ایجاد آن بکار گیرند.

استراتژی ها
تیم های بازاریابی بسته به نوع کمپین و مشتری مورد نظرشان می توانند رویکردهای استراتژیک متفاوتی را اتخاذ کنند. استراتژی های بازاریابی رایج عبارتند از:

بازاریابی اینترنتی
بازاریابی چاپی
بازاریابی وبلاگی
بهینه سازی موتور جستجو
بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
بازاریابی ویدیویی
مشابه استراتژی های بازاریابی، روش های فروش بسته به صنعت، محصولات، بازار و مشتری هدف می تواند متفاوت باشد. برخی از رایج ترین روش های فروش عبارتند از:

SPIN فروش
راه حل فروش
N.E.A.T. فروش
فروش مفهومی
فروش اسنپ
فروش مشتری محور
فروش ورودی
پزشک
فروش چلنجر
سیستم سندلر
هر یک از این استراتژی های فروش به خریدار کمک می کند تا مشکلی را حل کند، به هدفی دست یابد یا نیازی را برآورده کند. و امیدوارم تکنیک فروش تیم فروش منجر به فروش و مشتری جدید شود.

همسویی فروش و بازاریابی

بنابراین، چگونه می توانیم از این خط داستانی بازاریابی در مقابل فروش خلاص شویم و بین این دو مشارکت ایجاد کنیم؟ این را می توان با تراز کردن دو بخش انجام داد.

قرارداد سطح خدمات (SLA) قراردادی است که مجموعه ای از محصولات قابل تحویل را ایجاد می کند که یک طرف توافق کرده است که طرف دیگر را ارائه کند. این یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی و فروش است.

در SLA، هر دو بخش اهداف مشترک خود را تعریف می‌کنند، شخصیت‌های خریدار یا پروفایل مشتری ایده‌آل را شناسایی می‌کنند و تعاریف سرنخ را استاندارد می‌کنند. همچنین پروتکلی را برای مدیریت سرنخ تنظیم می کند و چگونگی اندازه گیری عملکرد فروش و بازاریابی را مشخص می کند.

منبع

  • ۰۲/۱۰/۰۳
  • لیلا دانش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی